ثبت 4 اثر ارزشمند میراث طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت چهار اثر ارزشمند میراث طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور اطلاع داد.

ثبت 4 اثر ارزشمند میراث طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز 15 شهریور 97 با اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی که چهارشنبه مورخ 14 شهریور 97 با حضور مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و کارشناسان شورای ثبت برگزار گردید، چهار اثر ارزشمند طبیعی استان به ثبت ملی رسید.

او در ادامه به آثار ثبتی اشاره نمود و اضافه کرد: این آثار ثبتی شامل رویشگاه درختان گردو روستای کیارام در شهرستان گالیکش، درخت کهنسال چنار روستای دوجوز شهرستان مینودشت، درخت کهنسال چنار روستای لیرو در شهرستان گالیکش و درخت کهنسال چنار روستای نرسو در شهرستان علی آباد کتول است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در انتها ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود چشمه ها، آبشارها ومواریث طبیعی فراوان دراستان گلستان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند درفهرست آثار ملی کشور،گام های ارزنده ای برای حفظ مواریث طبیعی وارزشمند نگارستان ایران برداشته شده و زمینه های جلب و جذب گردشگران داخلی وخارجی به این استان بیش ازپیش فراهم گردد.

لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضای معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 401

به "ثبت 4 اثر ارزشمند میراث طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 4 اثر ارزشمند میراث طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید