برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، امین قاسمی در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی لری با حضور 11 استان کشور در باغ گلستان و محوطه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: در این جشنواره کنار هم آمده ایم تا با الهام از موسیقی های روح نواز جانمان را در نسیم نواها و آوازها زنده کنیم.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی

وی با بیان اینکه این جشنواره به یمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز فرخنده پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار گردیده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اشاعه فرهنگ متنوع و غنی ایران اسلامی گامی در راه توسعه و اعتلای این سرزمین برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه ما با دستور استاندار و پیگیری های معاونین استاندار جشنواره موسیقی اقوام لر را با حضور 11 استان لر نشین در خرم آباد برگزار نموده ایم، گفت: همچنین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی نیز در حاشیه این جشنواره برپا گردیده است.

قاسمی، بیان داشت: نمایشگاه صنایع دستی با ایجاد 45 غرفه در راستای ارائه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی لرستان برپا گردیده است.

وی از شروع برنامه های این جشنواره در هر روز عصر راس ساعت 18 و 30 دقیقه تا پاسی از شب اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمانچه لری استان لرستان به همت سازمان میراث فرهنگی و استاد علی اکبر شکارچی استاد نوازنده کمانچه و پیشکسوت موسیقی ایران و داریوش پیرنیاکان مدیر پرونده هنر ساخت و نوازنده کمانچه به ثبت جهانی یونسکو رسیده است، گفت: هفته گذشته با پیگیری های انجام شده رونمایی آن صورت گرفت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 52

به "برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید