بررسی آخرین شرایط هتل های نیمه کاره در ستاد سرمایه گذاری قزوین

به گزارش مجله توسعه دهنده، جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قزوین به منظور پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و تسریع در فرایند احداث پروژه های در دست احداث حوزه گردشگری به ریاست معاون امور اقتصادی استاندارد برگزار شد.

بررسی آخرین شرایط هتل های نیمه کاره در ستاد سرمایه گذاری قزوین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، عیسی قبادی روز پنج شنبه هشتم خرداد 99 با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت های گردشگری در استان، گفت: به رغم نیاز مبرم به هتل و مراکز اقامتی در استان، در حال حاضر هشت هتل در حال احداث وجود دارد که باید با اهتمام مدیران و دستگاه های اجرایی ذی ربط معضلات سرمایه گذاران این پروژه ها بررسی و در اسرع وقت معین تکلیف شوند.

او با تأکید بر توجه ویژه استاندار به حوزه گردشگری و حل مسائل سرمایه گذاری در این حوزه اظهار کرد: وقتی سرمایه گذاران بسیاری برای ساخت هتل به استانداری مراجعه می کنند، به این معنی است که رغبت و تمایل برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد و باید تسهیلگری را در دستور کار قرار داد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین نیز در این نشست گفت: مهم ترین هدف میراث فرهنگی در استان حمایت از سرمایه گذاران برای تکمیل هتل های نیمه کاره است که باید در این خصوص مدیریت شهری مساعدت کند.

او با تأکید بر توسعه گردشگری روستایی و احداث اقامتگاه بوم گردی در روستاهای دارای ظرفیت عنوان نمود: با توجه به وجود جاذبه های طبیعی منحصربه فردی که در شهرستان آوج و منطقه الموت وجود دارد باید به جای ساخت هتل چهار ستاره در این مناطق، ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر حریم جاذبه های طبیعی، الگوهای سنتی معماری و اصالت های روستایی که از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است، حفظ شوند.

خزائلی گفت: بر اساس آخرین بررسی های اجرا شده، ظرفیت تخت های اقامتگاهی استان می تواند از 2هزار تخت به 4هزار تخت افزایش پیدا کند که برخی از آن ها می تواند در قالب اقامتگاه بوم گردی تعریف شود.

او با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری اراضی رایگان و اقساط بلندمدت برای احداث مراکز اقامتی خواستار حمایت و همراهی دستگاه های راه و شهرسازی و شهرداری برای تحقق این موضوع در استان شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1130

به "بررسی آخرین شرایط هتل های نیمه کاره در ستاد سرمایه گذاری قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی آخرین شرایط هتل های نیمه کاره در ستاد سرمایه گذاری قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید