برآمدگی و ترک کف بازار ساوه ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری ساوه است

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برآمدگی و ترک کف بازار ساوه ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری ساوه است.

برآمدگی و ترک کف بازار ساوه ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری ساوه است

رضا ایاز، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه اظهار کرد: احداث ساختمان تجاری شهرداری ساوه در مجاورت ابتدای بازار این شهر (گاراژ قدیم قم) فشار وزنی را به بنای تاریخی بازار وارد نموده است.

وی اضافه نمود: به محض دریافت گزارش در این رابطه به اتفاق کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری ساوه از محل آسیب واقع در آغاز ابتدای طاق ها و پایه ستون های سنتی ابتدای بازار از سمت خیابان امام بازدید بعمل آمد و مشاهده شد به دلیل فشار وزنی ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری در بخش شرقی ابتدای بازار، زمین زیرساخت و پی مغازه ها و پایه ستون ها در این بخش به سمت غرب حرکت نموده و در نتیجه باعث ایجاد ترک در جرزهای باربر و دیوار و ستون ها و برآمدگی و ترک در کف بازار در قسمت جنب پایه ستون ها شده است.

ایاز اضافه نمود: در این خصوص با شهرداری ساوه در راستای برطرف مشکل و معضل هماهنگی و مکاتبه شده و با توجه به پیگیری مالکین مغازه های بازار از شهرداری ساوه، باید مجموعه مدیریت شهری نسبت به برطرف این معضل اقدام کند.

وی اعلام کرد: با مقصر شناخته شدن شهرداری ساوه، مجموعه مدیریت شهری مکلف به بازسازی و بازسازی آسیبی است که متوجه این بنای تاریخی شده و میراث فرهنگی نیز در این خصوص همکاری خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2251

به "برآمدگی و ترک کف بازار ساوه ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری ساوه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآمدگی و ترک کف بازار ساوه ناشی از احداث مجتمع تجاری شهرداری ساوه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید