طراحی سایت: استراتژی نو گوگل برای ایندکس کردن وب سایت ها

به گزارش مجله توسعه دهنده، گوگل استراتژی جدیدی را با نام mobile-first indexing، جهت ثبت وب سایت ها در پیش گرفته است.

گوگل از زمان راه اندازی موتور جستجوی خود (حدود 20 سال پیش) تا به امروز، برای معین پارامتر های رتبه دهی نظیر مقدار ارتباط با هدف شکل دهی به ایندکس جستجو، همیشه از نسخه دسکتاپ وب سایت ها استفاده نموده است. در سال 1997 بخش عمده ای از استفاده کاربران از محتوای اینترنتی، به وسیله کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها صورت می گرفت، در حالی که معروفیت یافتن دستگاه های موبایل و استفاده عموم از آن ها، نیازمند یک فرصت 10 ساله دیگر بود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی سایت: استراتژی نو گوگل برای ایندکس کردن وب سایت ها

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

گوگل با پی بردن به اینکه، بسیاری از جستجوهای کاربران با استفاده از دستگاه های موبایل انجام می گردد، آزمایش فرایند دیگری موسوم به mobile-first indexing را شروع نموده است. این موضوع می تواند برای وب مسترها، بسته به نوع پیکره بندی وب سایتی که در اختیار دارند، جالب توجه باشد.

گوگل با اذعان به اهمیت موضوع مورد بحث، اعلام نموده است:

ما متوجه اهمیت تغییر اخیر در فرایند ایندکس خود هستیم و با جدیت آن را دنبال می کنیم. طی ماه های آینده، به دقت متد نو خود را در یک مقیاس کوچک آزمایش نموده و پس از آن که از رضایت مندی کاربران از متد نو، اطمینان حاصل کردیم، این تغییرات را در مقیاس بزرگ تری اعمال خواهیم کرد.

اگرچه وب سایت های پویا و بهینه شده برای موبایل، نیازمند تغییر چندانی نیستند، اما گوگل برای آن دسته از وب سایت هایی که برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ، مارک آپ جداگانه ای دارند، چند توصیه داشته است. در غیر این صورت، وب سایت هایی که تنها برای استفاده در دستگاه های دسکتاپ بهینه شده اند، مطابق فرایند کنونی ایندکس خواهند شد.

وب مستر وب سایت هایی که نسخه ای بهینه شده برای موبایل ندارند، احتمالا با شنیدن این خبر، انگیزه ای برای توسعه و به کارگیری راه چارهی مناسب را خواهند داشت. با این حال گوگل بهره گیری از یک راه چاره محتاطانه را توصیه می نماید، چرا که یک وب سایت دسکتاپ -محور با عملکرد مناسب، بهتر از یک نسخه موبایل نابسامان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2086

به "طراحی سایت: استراتژی نو گوگل برای ایندکس کردن وب سایت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: استراتژی نو گوگل برای ایندکس کردن وب سایت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید