اخبار کنسرت منتشر شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره قاجار تا سرانجام سال 1330 در 536 صفحه با جلد سخت و قیمت 490 هزار تومان در انتشارات ماهور راهی بازار کتاب شده است.

اخبار کنسرت منتشر شد

نویسنده در معرفی کتاب نوشته است: کتاب حاضر دربرگیرنده اخبار مربوط به اجرای کنسرت در ایران از قدیمی ترین دوران در عصر قاجار تا خاتمه سال 1330 خورشیدی است. در این کتاب هرگونه مطلب مرتبط با کنسرت، اعم از اعلان ها، گزارش ها و نقدهای به چاپ رسیده در روزنامه ها و مجلات مختلف که برخی از آنان کمیاب و یا دیریابند گردآوری شده است.

با توجه به این که موضوع کنسرت، بخش مهمی از تاریخ موسیقی ایران را تشکیل می دهد، این کتاب در شناخت تاریخ موسیقی و آگاهی از فعالیت موسیقی دانان پیشگام ایران تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این، آنالیز اعلان ها و گزارش های به چاپ رسیده در کتاب حاضر، اطلاعات مهم و ارزشمندی درباره فعالیت های موسیقی دانان، همکاری های هنری آنان با یکدیگر، دلیل، مناسبت، زمان و مکان برگزاری کنسرت، دستگاه انتخابی و اشعار خوانده شده در هر کنسرت، مکان فروش بلیط و قیمت بلیط کنسرت را در دوره های مختلف به دست می دهد.

بعلاوه درباره خوانندگان و نوازندگان گمنامی که حتی نامی از آن ها در منابع مکتوب موجود موسیقی نیامده و باید آنان را در شمار حلقه های مفقوده تاریخ موسیقی ایران محسوب کرد اطلاعات منحصر به فردی به دست می دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2365

به "اخبار کنسرت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کنسرت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید