آیا تدوین استراتژی سئو شامل خدمات سئو می باشد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، خدمات سئو بسیار وسیع هستند و شامل هر خدماتی که به بهبود رتبه سایت در گوگل گردد، می گردد.

آیا تدوین استراتژی سئو شامل خدمات سئو می باشد؟

استراتژی سئو نیز یکی از این خدمات می باشد، زیرا با تدوین حرفه ای استراتژی سئو می توان جهت را برای پیشرفت یک سایت فراهم نمود.

استراتژی سئو یاری می نماید تا بتوانیم مواردی که ممکن است برای بهبود سئو سایت مورد احتیاج باشد اما توجه به آنها بسیار کم است را نیز متوجه شویم.

با تدوین استراتژی سئو متوجه می شویم که رقبا در کدام کلمات کلیدی فعالیت می نمایند. به طور کلی کلمات کلیدی شناسایی شده و پس از آن کلماتی که از سوی کاربران محبوبیت بیشتری دارند نیز شناسایی می شوند.

بدین ترتیب متوجه می شویم که در صورت فعالیت بر روی کلمات کلیدی محبوب، میتوان سریع تر مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

تدوین استراتژی سئو به ما این یاری را می نماید تا متوجه شویم صندلی دریافت در کدام کلمات کلیدی مشکل تر می باشد، زیرا هر چه رقابت در یک کلمه کلیدی بین سایت ها بیشتر گردد، کسب صندلی در آن عبارت مشکل تر می گردد.

تدوین استراتژی سئو چه مزیت هایی دارد؟

اولین مزیتی که تدوین استراتژی سئو دارد، اثربخشی بهتر خدمات سئو بمب می باشد. معمولا سایت هایی را می توان یافت که بدون استراتژی از خدمات سئو استفاده می نمایند و یا به هدف از پیش تعیین شده خود نمی رسند و یا بسیار دیرتر از موعدی که در ذهن دارند به این امر مهم دست می یابند. بدین ترتیب استفاده از خدمات سئو سایت بدون داشتن استراتژی مناسب می تواند مسائلی را بر سر راه سئو سایت به وجود آورد. گاهی اوقات ممکن است این مسائل سریع حل شوند و گاهی اوقات نیز ممکن است زمان زیادی لازم باشد تا بتوان این مسائل را رفع کرد.

ویژگی دیگری که توین استراتژی سئو می تواند داشته باشد، سرعت بیشتر جهت رسیدن به صندلی نخست گوگل می باشد.

هنگامی که متخصص سئو یک استراتژی تعیین می نماید، مثل این است که یک میانبر برای رسیدن به اهداف مد نظر ایجاد نموده باشد.

هر چند کار و کوشش زیادی باید انجام گردد تا سئو سایت بهبود یابد، اما این کارها در مدت زمان کمتری انجام می شوند و سایت مد نظر سریع تر از چیزی که در ذهن داریم به صندلی مد نظر خواهد رسید. بدین ترتیب تدوین استراتژی سئو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

طراحی UX

یکی دیگر از خدمات سئو که بسیار هم مفید و ارزشمند می باششد، طراحی UX می باشد. طراحی UX شامل خدمات بسیار زیادی است و تنها در بر گیرنده یکی از خدمات سئو نمی باشد.

هر چیزی که باعث گردد کاربر یا بازدید نماینده سایت رضایت بیشتری از سایت ما داشته باشد، زیر مجموعه طراحی UX قرار می گیرد.

برای مثال می توان به طراحی نقاطی که کال تو اکشن نامیده می شوند اشاره نمود. این نقاط معمولا به صورت دکمه هایی در سایت ها نمایان بوده و محلی هستند که کاربر یا بازدید نماینده باید بر روی آنها کلیک کند تا کاری که مد نظر مدیر سایت بوده را انجام دهد.

این موضوع تنها مورد از گزینه های زیر مجموعه طراحی UX نبوده، بلکه مواردی مثل سرعت بارگذاری سایت را نیز می توان جزء این دسته بندی قرار داد.

معمولا سرعت مناسب سایت یاری می نماید تا کاربران رضایت بیشتری از سایت داشته باشند و وارد آن شوند.

هر چیزی که باعث گردد مخاطب سایت مد نظر را انتخاب کند و همچنین همه مواردی که سبب می شوند مخاطب مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند، شامل طراحی UX می شوند و می توان هر کدام از آنها را نیز یکی از خدمات سئو نامید.

کدام سایت ها به خدمات سئو احتیاج دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید شرایط مختلفی سنجیده گردد تا بتوان پاسخ دقیق و کاملی ارائه نمود، اما به طور کلی هر سایتی که احتیاج است دیده گردد، باید بر روی سئوی آن سایت کار گردد.

هر کدام از خدمات سئو به نوعی مفید هستند و همه این خدمات با یک هدف کلی ارائه می شوند. بدین ترتیب کمتر سایتی را می توان پیدا کرد که احتیاجمند خدمات مربوط به سئو نباشد. همه سایت ها در کوشش برای رسیدن به صفحه اول و رتبه نخست ان در حال رقابت می باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1781

به "آیا تدوین استراتژی سئو شامل خدمات سئو می باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تدوین استراتژی سئو شامل خدمات سئو می باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید