آمریکا در آتش خشم و انتقام، ترامپ در اندیشه تسخیر فضا

به گزارش مجله توسعه دهنده، همزمان با پنجمین روز شورش ها و ناآرامی های گسترده در سراسر ایالات متحده در اعتراض به قتل جورج فلوید، دانلد ترامپ از برنامه خود برای فرستادن شهروندان آمریکایی به مریخ سخن گفت.

آمریکا در آتش خشم و انتقام، ترامپ در اندیشه تسخیر فضا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های غربی، در شرایطی که تعداد کشته های کرونا در آمریکا از مرز 100 هزار نفر گذشته و اعتراض های گسترده به نژادپرستی پلیس از مینیاپلیس به ده ها ایالت آمریکا سرایت نموده و به کانادا رسیده است، ترامپ فرصت پرتاب ماهواره اسپیس ایکس را غنیمت شمرد تا از برنامه های فضایی خود رونمایی کند.

او که برای تماشای رفتن دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی به فلوریدا رفته بود، پس از قرار دریافت ماهواره در مدار زمین وعده داد فضانوردان آمریکایی تا سال 2024 به ماه بازمی گردند. رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما در ماه یک حضور همیشگی خواهیم داشت تا از آنجا به مریخ برویم. نخستین زن که پا روی ماه می گذارد آمریکایی خواهد بود و نخستین کشوری که بر مریخ فرود می آید، ایالات متحده آمریکاست.

پرتاب اسپیس ایکس برای بامداد پنجشنبه هفته گذشته برنامه ریزی شده بود که به دلیل نامناسب بودن آب و هوا به تاخیر افتاد و بامداد یکشنبه از پایگاه فضایی کیپ کاناورال انجام شد. این نخستین اعزام فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی در یک دهه اخیر از خاک آمریکا بود و ظاهرا ترامپ انتظار داشته همان روز پنجشنبه پس از پنج تا 10 دقیقه تاخیر از سر گرفته گردد! او در انتها سخنان خود در فلوریدا به مردم آمریکا وعده داد هنوز ماجراجویی های عظیم تر فصایی در پیش است.

همزمان در بسیاری از شهرها و ایالت های آمریکا آتش خشم و اعتراض علیه قتل جورج فلوید شعله ورتر شده است. از بعضی شهرها خبر می رسد پلیس با سرب داغ از معترضان پذیرایی نموده و چند نفر با شلیک مستقیم گلوله جان خود را از دست داده اند. ویدئوهایی هم در فضای محازی دست به دست می گردد که نشان می دهد خودروهای پلیس با سرعت به صف مردم معنرض و عصبانی می زنند و آنها را زیر می گیرند. حمله پلیس اسب سوار به مردم هم دیگر ویدئوی پربازدید است.

حمله خودروی پلیس به مردم معترض در منطقه بروکلین رخ داده و دسته گل پلیس نیویورک بوده است. مردم واشنگتن هم برای دومین شب پیاپی به کاخ سفید هجوم بردند و با دخالت نیروهای سرویس مخفی پراکنده شدند. ترامپ پیش تر تهدید نموده بود اگر مردم به کاخ سفید نزدیک شوند، با درنده ترین سگ ها و مرگبارترین سلاح ها از آنها پذیرایی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1143

به "آمریکا در آتش خشم و انتقام، ترامپ در اندیشه تسخیر فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در آتش خشم و انتقام، ترامپ در اندیشه تسخیر فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید