آمریکای بدون رتوش

به گزارش مجله توسعه دهنده، آمریکای امروز در دو بحران خلاصه می شود؛ ویروس کرونا و شورش های مردمی. کنترل آمریکا اکنون از دست سردمداران آن خارج شده است.

آمریکای بدون رتوش

به گزارش خبرنگاران ، شمار مبتلایان به کرونا از مرز دو میلیون نفر گذشت و تعداد فوت شده های کرونایی نیز به عدد 112 هزار و 469 نفر رسید و در همین حال شورش های ضددولتی از سوی مردم آمریکا به خصوص رنگین پوستان در اعتراض به قتل نژادپرستانه جورج فلوید ادامه دارد که به دست افسر سفیدپوستی به نام درک شوون به قتل رسید. آمریکا اکنون چهره ای بدون رتوش دارد. اخبار مربوط به این چهره بی رتوش را در چند خط مرور می کنیم:

*شهر مینیاپولیس شاهد یک اتفاق تاریخی خواهد بود. شورای این شهر قرار است اختیارات پلیس مینیاپولیس را به شدت محدود کند. لایحه آن در حال تنظیم است. مینیاپولیس قتلگاه جورج فلوید سیاه پوست به دست درک شووین است. قانونگذاران مینیاپولیس قول دادند که در یک حرکت تاریخی اداره پلیس را منحل کنند.

*کارشناسان اپیدمی لوژیست ها همچنان به شیوع بیشتر ویروس کرونا در آمریکا به دلیل ازدحام های شکل گرفته در شورش های ضددولتی هشدار می دهند و این هشدارها نسبت به شهر نیویورک جدی تر است.

*تری کروز مجری سیاه پوست و مشهور آمریکایی با یک توییت خشم عمومی را نسبت به خود برانگیخت. او نوشته که شکست رجحان سفیدها بدون خود سفیدپوستان باعث می شود اینبار سیاه ها برتر شوند. توییت کروز یک نژادپرستی تمام عیار تلقی می شود و باعث حملات زیادی به او شده است.

*در جریان شورش های کارولینای شمالی، در اقدامی نمادین افسران سفیدپوست پلیس اقدام به شستن پای لیدرهای سیاه پوست شورش ها کردند تا عشق و انسانیت را بین نژادها نشان دهند.

*در لوییزیانا دو پلیس برگ سیاه دیگری به پرونده پلیس های خطاکار آمریکایی اضافه کردند. این دو افسر پلیس متهم هستند که در جریان شورش ها و هرج و مرج ها اقدام به سرقت از هشت فروشگاه کرده اند و کالاهای متعددی از خوراکی گرفته تا لباس و کفش سرقت کرده اند.

*یکی از سردبیران ارشد نیویورک تایمز به دنبال انتشار نظر یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی مبنی بر استفاده از تجهیزات نظامی برای مقابله با شورش گران مجبور به استعفا پس از دریافت شدیدترین توهین ها و نقدها شد.

*احتمالا شورش های ضد دولتی از شب سه شنبه در واشنگتن دی سی تشدید شود این در حالی است که اکنون اخبار آرام تر شدن شورش ها شنیده می شود.

*در لس آنجلس شورش ها آرام تر شده و پیش بینی می شود تا آخر هفته به طور کامل کنترل شود و به آرامش برسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1162

به "آمریکای بدون رتوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکای بدون رتوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید