آتش در باغات روستای سنگان طارم مهار شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، علی اکبر اسداللهی در مصاحبه با خبرنگاران اظهارداشت: معمولا در فصول محتلف سال بویژه زمان آتش زدن علف های هرز در مزارع و باغات علیرغم توصیه های متعدد شاهد بی احتیاطی برخی روستاییان هستیم که گاهی حریق های گسترده ای را موجب می گردد.

آتش در باغات روستای سنگان طارم مهار شد

اسداللهی اعلام کرد: عصر امروز پنجشنبه نیز برخی از روستاییان پس از هرس کردن درختان ضایعات چوب را در حریم رودحخانه در روستای سنگان طارم آتش زده بودند که موجب حریق می گردد.

وی توضیح داد: چون این منطقه بادخیز است آتش در حجم کم هم خطرناک است و بسرعت منتشر می گردد که متاسفانه این بی احتیاطی موجب آتش سوزی در بخشی از باغات منطقه می گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه این حریق در همان دقایق اولیه توسط ماموران محیط زیست و روستاییان محلی بسرعت مهار شد و از سرایت آتش به بخش بیشتری از باغات جلوگیری شد.

اسداللهی گفت: خوشبختانه حریق بسرعت مهار شد و فقط حدود نیم هکتار از باغات آسیب دیده است.

مدیرکل منابع طبعی استان قزوین اضافه نمود: بارها به کشاورزان، باغداران و روستاییان عزیز هشدار داده ایم که هرگز علف های هرز و درختان هرس شده را آتش نزنند و یا حداقل از خاموش شدن آن مطمئن شوند تا به دیگر نقاط سرایت نکندتا باغات منطقه و منابع طبیعی دچار آتش سوزی و تخریب نگردد.

اسداللهی توضیح داد: منطقه طارم بادخیز است و روشن کردن آتش و یا آتش زدن علف های هرز خطرناک است و می تواند خسارات جبران ناپذیری به ساکنان منطقه وارد کند لذا انتظار داریم کاملا احتیاط نموده و در این فصل از آتش زدن علف های هرز جدا خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 201

به "آتش در باغات روستای سنگان طارم مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش در باغات روستای سنگان طارم مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید