آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، در این بسته دانستنی از تاتیرات آب و هوای فضا بر روی کره زمین خواهیم گفت.

آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، طبق گفته فیزیکدانان، مقیاس جدیدی برای آنالیز طوفان های فضایی ارائه شده که شاید به درک بهتر نحوه تاثیرگذاری این طوفان ها بر زمین یاری کند.

محققان ادعا می نمایند که هدفشان این است که جریان الکتریکی که طی مراحل آب و هوایی فضا ایجاد می گردد، چگونه بر فضا و زمین تاثیر می گذارد. آنها می دانند که این جریان، ماهواره ها را تحت تاثیر قرار می دهد و بر زندگی روی زمین نیز تاثیرگذار است.

فعالیت مغناطیسی در فضا، در حال حاضر با شاخص زمان وقوع طوفان (Dst) سنجیده می گردد. لوپز سعی دارد یک سیستم طبقه بندی جدید را برای طوفان های ژئومغناطیسی ارائه دهد که بر انرژی کلی طوفان تمرکز دارد و نیروی آن را در یونوسفر مورد آنالیز قرار می دهد، زیرا فعالیت آن در این لایه، پیامد های قابل توجهی دارد. یونوسفر، یکی از لایه های جو زمین است که در حدود 40 تا 600 مایل بالاتر از سطح آن قرار گرفته است.

طبق گفته فیزیکدانان در این طبقه بندی جدید، از اعدادی استفاده می گردد تا اتفاقات درون یونوسفر را معین کند. درک انتقال انرژی، بسیار مهم است، زیرا ما باید بدانیم که انرژی به کجا منتقل می گردد و چگونه باید آن را اندازه گیری کرد. ما قصد داریم سیستمی ابداع کنیم که بتوان با آن شرایط فضایی را طی شرایط ناملایم آب و هوایی آنالیز کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 850

به "آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید