70 درصد گوشی های موجود در بازار آمریکا در چین فراوری می شوند

به گزارش مجله توسعه دهنده، آمریکا و چین در حال حاضر روابط تجاری ایدئالی ندارند؛ ولی با نگاه به بازار موبایل آمریکا متوجه این موضوع نخواهید شد. شرکت Canalys به تازگی گزارشی منتشر نموده که در آن آمده حدود 70 درصد از گوشی های عرضه شده در بازار آمریکا طی سه ماهه دوم 2020 از چین آمده اند که نسبت به سه ماهه قبلی شاهد افزایش 10 درصدی این آمار هستیم.

70 درصد گوشی های موجود در بازار آمریکا در چین فراوری می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

در این میان گوشی های اپل با افزایش عرضه 10 درصدی نسبت به سال گذشته پیروز شده اند حضور خود را در بازار آمریکا بیشتر نمایند. با این حال تعدادی از برندهای دیگر هم عملکرد خوبی داشته اند. موتورولا (که همان لنوو محسوب می شود) با رشد 8 درصدی در فصل بهار روبرو شده و همچنین برندهای سازنده گوشی های بسیار ارزان قیمت مانند Unimax و Wiko طی این مدت در بازار آمریکا عملکرد خوبی داشته اند.

در این میان باید بگوییم که بحران کرونا در این تغییر نقش مهمی داشته است. با توجه به اینکه تعداد زیادی در آمریکا شغل خود را در پی این بحران از دست داده اند، به ناچار باید از بین گوشی های ارزان قیمت دست به خرید بزنند. به عنوان مثال گوشی 399 دلاری آیفون SE در این مدت توجه زیادی را جلب نموده است. میانگین قیمت گوشی های فروخته شده در آمریکا به 503 دلار رسیده که این یعنی شاهد کاهش 10 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

آمار فروش گوشی های سامسونگ که در خارج از چین فراوری می شوند تقریبا ثابت مانده که این موضوع تا حد زیادی به افزایش فروش گوشی هایی مانند گلکسی A10e و گلکسی A20 برمی شود که پیروز شده اند کاهش فروش پرچم دارانی مانند خانواده اس 20 را جبران نمایند. فروش گوشی های ال جی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 19 درصد پایین آمده است. در این میان باید به شرکت چینی TCL هم اشاره کنیم که علی رغم معرفی سری 10 فروش گوشی های این شرکت 43 درصد افت نموده است.

البته این شرایط در هر لحظه می تواند کاملا متحول شود. شرکت Canalys اشاره نموده که تنش های فزاینده بین آمریکا و چین شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند را در حالت عدم قطعیت دائمی قرار داده است. حتی اگر بحران کرونا به سرانجام برسد، تا زمانی که جو سیاسی بین آمریکا و چین آرام نگیرد، این شرکت ها نمی توانند نفس راحتی بکشند.

  • جنگ تجاری آمریکا و چین؛ چالش های پیش روی فراورینمایندگان گوشی های چینی

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1275

به "70 درصد گوشی های موجود در بازار آمریکا در چین فراوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد گوشی های موجود در بازار آمریکا در چین فراوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید