کشف ده ها گور متعلق به بچه ها عصر برنز و عصر آهن در جنوب نروژ

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کشف ده ها گور متعلق به بچه ها عصر برنز و عصر آهن در جنوب نروژ صورت پذیرفت.

کشف ده ها گور متعلق به بچه ها عصر برنز و عصر آهن در جنوب نروژ

کاوش سال گذشته باستان شناسانی از موزه تاریخ فرهنگ نروژ در نزدیکی فردریکستاد شهری در حدود 50 کیلومتری اسلو به کشف گورهای عصر برنز و آهن منجر شده است که هر کدام با دایره ای از سنگ هایی معین شده اند که با دقت کنار هم قرار داده شده اند.

گورو فاسم باستان شناس موزه تاریخ و فرهنگ نروژ در گفت و گو با لایوساینس اظهار داشت که در مجموع 41 دایره سنگی کشف شده است.

این دایره های سنگی که قطر آنها به 2 متر می رسد، از سنگ هایی تشکیل شده اند که مانند سنگفرش های خیابان کنار هم قرار داده شده اند اما چند سانتیمتر زیر سطح زمین دفن شده بودند.

این الگوها از چند دایره تشکیل شده است که دور یک سنگ مرکزی چیده شده اند و با آنالیز های بیشتر معین شد که زیر این سنگ ها استخوان های سوخته شده و تکه های سفال وجود دارد.

اکنون نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد که تقریبا در تمام این گورها بقایای بچه های دفن شده است که در فاصله 800 تا 200 پیش از میلاد جانشان را از دست داده اند. بسیاری از این بچه ها نوزاد بودند و سایر آنها نیز بچه ها بین 3 تا 6 ساله بودند.

فاسم معتقد است که قدمت این محوطه خاکسپاری نشان می دهد که این محل برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین ممکن نیست که تمام این بچه ها بر اثر یک فاجعه طبیعی یا شیوع یک بیماری واحد جانشان را از دست داده باشند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که احتمالاً در آن موقع اندازه مرگ و میر نوزادان بالا بوده است اما با این حال، توضیحی برای قبر این بچه ها ندارند.

به گفته باستان شناس موزه تاریخ و فرهنگ نروژ در دوران برنز و آهن کشورهای نوردیک، سوزاندن مردگان و دفن استخوان های به جامانده رایج بود و اغلب یک لایه صاف از سنگ ها به شکل مارپیچ در محل سوزاندن آنها ساخته میشد.

با این حال گورستانی که در فردریکستاد کشف شده است، غیر معمول است؛ چرا که گورها در فاصله بسیار نزدیک با همدیگر قرار گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1403 بروزرسانی: 24 تیر 1403 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2428

به "کشف ده ها گور متعلق به بچه ها عصر برنز و عصر آهن در جنوب نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ده ها گور متعلق به بچه ها عصر برنز و عصر آهن در جنوب نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید