چطور خونسردی خود را در سفر حفظ کنیم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، نکات حفظ خونسردی در سفر در شرایط بد

مسافرت رفتن یک ماجراجویی بزرگ است و در بیشتر مواقع با سرگرمی و سرگرمی زیاد همراه است. اما ممکن است در هر سفری شرایطی پیش بیاید که برای آن برنامه ریزی نکرده باشید، شرایطی که استرس زیادی را به شما منتقل کند. رسید رزروتان در هتل گم می گردد، اتوبوستان تاخیر دارد، از قطار جا می مانید، در هواپیما چمدانتان را گم می کنید و… در این شرایط چه باید بکنید؟ در اینجا خبرنگاران نکاتی را به شما می گوید تا با بکارگیری آنها بتوانید در بدترین شرایط ممکن هم خونسردی تان را حفظ کنید.

چطور خونسردی خود را در سفر حفظ کنیم؟

شرایط را دوباره ارزیابی کنید

اولین قدم این است که آرامشتان را حفظ کنید تا ببینید چه اتفاقی دارد می افتد. برای مثال اگر در جایی گم شوید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دلهره بگیرید و راستاهای رندوم را انتخاب کنید. مطمئن باشید که با این کار بیشتر گم می شوید. کار درست این است که کمی صبر کنید، خودتان را جمع کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. چند نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش کنید، بعد سعی کنید تا راه برگشت به هتلتان را به یاد بیاورید یا از یکی از مردم محلی آدرس هتل یا اقامتگاه تان را بپرسید.

چیزهایی را که می توانید و نمی توانید تغییر دهید را بپذیرید

این مهم است که بدانید در سفر، چه چیزهایی را می توانید کنترل کنید و چه چیزهایی از کنترل شما خارج است. مثلا اگر هواپیمایتان تاخیر دارد و مجبورید که 2 ساعت منتظر بمانید، این دیگر واقعا تقصیر شما نیست و در این شرایط نمی توانید کاری انجام دهید و همینکه این موضوع را قبول کنید، آرام می شوید و صبر می کنید. در این شرایط برای اینکه زمان سریعتر بگذرد، می توانید فیلم ببینید یا کتاب بخوانید. مطئن باشید اگر بخواهید این 2 ساعت را در ناراحتی و استرس بگذرانید، سفر به کامتان تلخ خواهد شد.

از یاری خواستن نترسید

بر خلاف تفکرتان، افراد زیادی هستند که در شرایطی که در سفر گرفتار باشید، دوست دارند تا نهایت یاریشان را به شما بنمایند. در خیلی از شهرها و کشورها، مردم محلی افرادی گرم و مهمان نواز هستند و به شما در پیدا کردن راهتان و… یاری می نمایند. خیلی وقت ها وقتی در سفر برایتان مسئله ای بوجود بیاید، فرصتی می گردد تا با یکی از مردم محلی صمیمی، دوست شوید.

اطلاعات بیشتری بدست بیاورید

خیلی از مواقع، سفر برایتان استرس زا است چون خیلی، از جایی که می خواهید به آن بروید، اطلاعاتی ندارید و در یک محیط نا آشنا هستید اما بدست آوردن اطلاعات می تواند یاری زیادی به آرام ماندنتان در شرایط بکند. برای مثال، شما منتظر اتوبوسی هستید که کمی هم دیر نموده، اما نمی توانید ریلکس باشید یا کار دیگری انجام دهید چون دقیقا نمی دانید اتوبوس کی از راه می رسد و ممکن است آن را از دست بدهید. برترین کار صحبت با شخص مسئول است تا بدانید علت تاخیر چیست و کی قرار است اتوبوس از راه برسد. مثلا اگر قرار است نیم ساعت دیگه برسد می توانید در این حین، به یک کافه بروید و چیزی بخورید تا اینکه در ایستگاه عصبانی و نگران بنشینید و به راستا زل بزنید!

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2091

به "چطور خونسردی خود را در سفر حفظ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور خونسردی خود را در سفر حفظ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید