ویندوز 1.0 یک راز را برای 37 سال پنهان نموده بود و بالاخره کسی آن را پیدا کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، پس از نزدیک به چهار دهه، یک راز قدیمی که در اعماق ویندوز 1.0 دفن شده بود، به وسیله یک کارشناس دیجیتالی کشف شد. این به اصطلاح تخم مرغ شانسی یا Easter egg طوری طرح ریزی شده بود که یافتن زودهنگام آن غیرممکن بود.

ویندوز 1.0 یک راز را برای 37 سال پنهان نموده بود و بالاخره کسی آن را پیدا کرد

لوکاس بروکس از هواداران بزرگ سیستم عامل گرافیکی مایکروسافت - ویندوز- است. بروکس اغلب در خصوص چیز های مختلفی که در بیلد های قدیمی ویندوز پیدا نموده، توییت می نماید. اخیراً او رازی را که قبلاً هرگز دیده نشده بود در Windows 1.0 RTM کشف کرد (RTM مخفف rele to manufacturing است.)

چیزی که از آن صحبت می کنیم، یک لیست اعتبار، شامل نام تمام افرادی که به ایجاد Window 1.0 یاری نموده بودند، است که در داخل یک فایل بیت مپ پنهان شده بود.

با پنهان کردن این داده های رمزگذاری شده در داخل یک فایل بیت مپ، توسعه دهندگان اساساً بازگشایی داده ها را غیرممکن نموده بودند، چون ابزار های مورد احتیاج برای استخراج یک فایل بیت مپ از یک NE (فرمت فایل اجرایی) در زمان انتشار ویندوز 1.0 وجود نداشت.

حتی اگر کسی پیروز به پاره کردن بیت مپ گردد، نمی توانست داده های رمزگذاری شده اضافی پنهان شده در فایل را تشخیص دهد.

اعتقاد بر این است که یک سری از کلید ها در ویندوز 1.0 وجود دارد که قفل لیست افراد دارای کردیت و اعتیار توسعه دهندگی ویندوز را باز می نماید. در تمام نسخه های بعدی هم احتمالا چنین چیزی وجود دارد، اما هنوز کسی آن را کشف ننموده.

ممکن است یکی از نام ها را در در این لیست بشناسید. او رئیس شرکت Valve -گیب نیول- است. البته و در سال 1996 مایکروسافت را به همراه مایک هرینگتون ترک کرد تا Valve را بسازد و کار بر روی اولین بازی خود، Half-Life را شروع کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2160

به "ویندوز 1.0 یک راز را برای 37 سال پنهان نموده بود و بالاخره کسی آن را پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 1.0 یک راز را برای 37 سال پنهان نموده بود و بالاخره کسی آن را پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید