نگرانی یونیسف از افزایش تلفات بچه ها در جنگ قره باغ

به گزارش مجله توسعه دهنده، صندوق حمایت از بچه ها ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه از افزایش شمار بچه ها قربانی درگیری های قره باغ ابراز نگرانی کرد.

نگرانی یونیسف از افزایش تلفات بچه ها در جنگ قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یونیسف در بیانیه ای گفت، گزارش ها حاکی از کشته شدن 4 کودک و زخمی شدن 7 کودک دیگر است. همچنین این درگیری باعث تخریب منازل مسکونی، مدارس و زیر ساخت های حساس شده است.

یونیسف افزوده است: توقف فوری اقدامات خصمانه به نفع همه بچه ها در قره باغ است.

این نهاد بین المللی همچنین از طرف های نزاع خواسته است تا از جان غیرنظامیان و زیرساخت های غیر نظامی در راستای قوانین بین المللی و حقوق بشری حمایت نمایند.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1297

به "نگرانی یونیسف از افزایش تلفات بچه ها در جنگ قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی یونیسف از افزایش تلفات بچه ها در جنگ قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید