نفوذ جیمز وب به اعماق آسمان ها؛ نمایش کهکشان های بی شمار

به گزارش مجله توسعه دهنده، تلسکوپ فضایی جیمز وب، این بار و در تصویر ماه ژانویه، کهکشان های بی شماری را با نگاه نافذ خود به نمایش گذاشته است.

نفوذ جیمز وب به اعماق آسمان ها؛ نمایش کهکشان های بی شمار

تلسکوپ فضایی جیمز وب که تا به امروز تصاویری فوق العاده مجذوب نمایندهی از اعماق آسمان ها به تصویر کشیده، این بار و در تصویر ماه ژانویه، کهکشان های بی شماری را با نگاه نافذ خود به نمایش گذاشته است.

آژانس فضایی اروپا تصویری منتشر نموده که به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه ژانویه گرفته شده است. در این تصویر خیره نماینده کهکشان های بی شماری دیده می شوند.

همان طور که در تصویر به اشتراک گذاشته شده دیده می گردد، در قسمت پایین تصویر، کهکشان مارپیچی LEDA 2046648 قرار گرفته است که در فاصله بیش از یک میلیارد سال نوری از زمین در صورت فلکی هرکول واقع شده است و در قسمت پشت آن نیز کهکشان های دورتر قابل رؤیت هستند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در دسامبر 2021 در فرانسه راه اندازی شد و مشاهدات خود را در ماه جولای شروع کرد. جیمز وب تا به امروز تصاویری مجذوب نماینده و دیدنی را از اعماق آسمان ها و هستی به تصویر کشیده است.

تصاویری که جیمز وب به نمایش می گذارد، با چشم قابل رؤیت نیستند و حتی سایر ابزار های علمی و نجوم نیز نتوانسته اند چنین تصاویری را با دقت بالا ثبت نمایند. با یاری تصاویر جیمز وب، دانشمندان به اسرار جدیدی از هستی دست پیدا می نمایند و اطلاعاتی را به دست خواهند آورد که تا به امروز در دسترس نبوده است. آن ها امیدوارند جیمز وب بتواند دروازه های جدیدی را در خصوص شکل گیری کهکشان ها و ستاره های دنیا در اختیارشان قرار دهد.

آخرین تصویری که جیمز وب در ماه ژانویه به تصویر کشیده است، کهکشان های بی شماری را در دوردست های آسمان نشان می دهد و با انتشار این تصویر، بار دیگر توانمندی خود را به نمایش می گذارد. باید دید در ادامه جیمز وب چه تصاویر دیگری را از آسمان ها در اختیار دانشمندان قرار می دهد و چه اسرار دیگری از هستی را رمزگشایی می نماید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2318

به "نفوذ جیمز وب به اعماق آسمان ها؛ نمایش کهکشان های بی شمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ جیمز وب به اعماق آسمان ها؛ نمایش کهکشان های بی شمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید