ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس

به گزارش مجله توسعه دهنده، بقایای این گونه از مار ها را سال 2009 طی تحقیقاتی در یک معدن زغال سنگ در کلمبیا کشف شد و در شروع با توجه به ابعاد باورنکردنی استخوان ها فسیل شده، دانشمندان باور نمی کردند که با فسیل یک مار سر و کار دارند. پهنای بدن این مار به 70 سانتیمتر می رسید که با توجه به آن می توان ابعاد طعمه هایش را حدس زد.

ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس

طول بعضی از گونه های پایتون ممکن است تا نزدیک 10 متر برسد، اما در مقابل بزرگترین مار تاریخ طبیعی کوچک به نظر می رسند.

میلیون ها سال پیش گونه ای از مار ها در دنیا حکمرانی می کردند که دانشمندان نام تایتانوبوآ را برایشان انتخاب نموده اند.

این مار های بزرگ الجثه قطر بدنشان به یک متر و طولشان به بیش از 15 متر می رسید و با ابعادی شبیه به اتوبوس یکی از بزرگترین شکارچیان دنیا پس از دوران دایناسور ها بوده اند.

مقایسه ابعاد تایتانوبوآ با دیگر مار ها و انسان

بقایای این گونه از مار ها را سال 2009 طی تحقیقاتی در یک معدن زغال سنگ در کلمبیا کشف شد و در شروع با توجه به ابعاد باورنکردنی استخوان ها فسیل شده، دانشمندان باور نمی کردند که با فسیل یک مار سر و کار دارند.

پهنای بدن این مار به 70 سانتیمتر می رسید که با توجه به آن می توان ابعاد طعمه هایش را حدس زد.

به باور دانشمندان ابعاد بسیار بزرگ این مار ها را می توان به آب و هوای گرم و مرطوب محیط زندگی شان نسبت داد. از آنجا که موجودات خونسرد، چون خزندگان و مار ها در محیط های گرم ابعاد بزرگتری پیدا می نمایند می توان حدس زد که محل زندگی این گونه از مار ها نسبت به امروز گرم تر بوده است.

هنوز زمان دقیق انقراض این شکارچیان ترسناک به شکل دقیق معین نیست، اما بنا به حدس های دانشمندان این رویداد چیزی بین 57 تا 60 میلیون سال پیش اتفاق افتاده است.

البته نوادگان این مارها، یعنی مار های بوآ و آناکوندا هنوز وجود دارند، اما خوشبختانه به مقدار جد هولناکشان بزرگ نمی شوند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2307

به "ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید