قدیمی ترین نقاشی شناخته شده جهان در بورنئو

به گزارش مجله توسعه دهنده، تحقیقات گسترده آن ها در مورد هنر غارهای پارینه سنگی در بورنئو که در نیچر منتشر شده است، شامل قدیمی ترین نقاشی مجازی جهان است. با بازگشت به 40 هزار سال پیش، این نقاشی ها دستیابی به موفقیت در درک چگونگی اثر انسان اولیه در جهان هستند.

قدیمی ترین نقاشی شناخته شده جهان در بورنئو

محققان پس از گذراندن چندین فصل در منطقه ای دورافتاده در اندونزیایی بورنئو توانستند یافته های خود را به دست آورند که از نتایج حیرت زده شدند. از دهه 1990 میلادی، این منطقه در کوه های کالیمانتان شرقی به دلیل هنر غارنشینی خود شناخته شده است. هزاران استنسیل دست انسان، تصاویر حیوانات و همچنین علائم و نشانه های انتزاعی در آن وجود دارند.

این آثار هنری به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته اند و تغییرات سبک و تغییراتی را در طول زمان نشان می دهند. با به دست آوردن نمونه های کربنات کلسیم و آزمایش سطح اورانیوم، تیم تحقیقاتی توانست نخستین تخمین های قابل اعتماد راجع به سن هنر غار را ارائه دهد.

دانشیار پروفسور ماکسیم اوبرت که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، در این خصوص می گوید: قدیمی ترین تصویر هنری غاری که ما روی آن کار کردیم، یک نقاشی بزرگ از یک حیوان ناشناس است، احتمالا گونه ای از گاو وحشی که هنوز هم در جنگل های بورنئو یافت می گردد؛ قدمت آن به حداقل 40 هزار سال پیش برمی گردد و اکنون نخستین اثر هنری مجازی شناخته شده می باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که چندین شابلون دست انسان نیز در این آثار هستند که تا 50 هزار سال پیش نیز قدمت دارند و نقاشان آن زمان پس از 20 هزار سال به کشیدن تصاویر انسان روی آورده اند. برخی از این نقاشی ها سرهای بزرگی دارند که نشان دهنده نمادی از انسان های آن دوره هستند.

این اکتشافات به طرز جالبی با پیشرفت هنر غار در اروپا مطابقت دارد و نشان می دهد که جنوب شرقی آسیا سنت غنی خاص خود را دارد که به طور همزمان تکامل می یابد. محققان از این پیشرفت که به اهمیت جنوب شرقی آسیا در تاریخ بشر اشاره دارد، هیجان زده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1765

به "قدیمی ترین نقاشی شناخته شده جهان در بورنئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین نقاشی شناخته شده جهان در بورنئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید