جایگاه های فرست کلاس هواپیمایی دلتا نوآوری و دگرگونی تازه ای به وجود می آورند

به گزارش مجله توسعه دهنده، شرکت هواپیمایی دلتا اعلام نمود اولین هواپیمای ایرباس A321neo را تا چند ماه آینده تحویل می گیرد. یکی از تغییرات و نوآوری های بزرگ این هواپیما که برای اولین بار در دنیا رونمایی می گردد؛ جایگاه هایی به سبک جدید برای مسافران است.

جایگاه های فرست کلاس هواپیمایی دلتا نوآوری و دگرگونی تازه ای به وجود می آورند

جایگاه هایی که قرار است در رده فرست کلاس باشند ولی ظاهرشان نشان می دهد در فضا صرفه جویی داشته در حالی که ساده، راحت و واقعا درجه یک هستند.

معمولا در رده جایگاه های فرست کلاس هواپیما شاهد فضاهایی بزرگ، باز و آزاد هستیم تا هر مسافر کاملا از مسافر دیگر فاصله داشته و احساس راحتی توام با استقلال و حریم خصوصی داشته باشند. در کمتر هواپیمای فرست کلاسی می تواند جایگاه های به هم چسبیده و بسیار نزدیک را دید.

اولین تصویر منتشر شده از جایگاه های هواپیمای ایرباس A321neo شرکت دلتا بیشتر جایگاه های رده تجاری (business-class) را به ذهن می آورد.

شرکت دلتا شرح داده است که این جایگاه ها براساس بازخوردهای خود مسافران در طول سالیان دراز فعالیت این هواپیمایی و با همکاری شرکت های Factory Design و Recaro طراحی شده اند. دلتا می گوید برعکس نظرات اولیه مطرح شده؛ این جایگاه ها دارای حریم شخصی بیشتر، فضای بیشتر و مزایای راحتی دیگر هستند.

مثلا، سینی پذیرایی این جایگاه ها 25 درصد بزرگ تر شده و فضای ذخیره سازی بیشتری دارند. در پنل روبروی کاربر هم درگاه های شارژ گوشی و وسایل همراه، درگاه اتصال حافظه فلش و امکانات سرگرمی جدیدی تدارک دیده شده است.

یکی از مهم ترین مزایای جایگاه های جدید ایرباس A321neo، سیستم سرگرمی و پنل نمایشگر بی سیم نصب شده در روبروی هر جایگاه است. این سیستم توسط خود مهندسان هواپیمایی دلتا طراحی شده و باعث کاهش وزن هواپیما و جلوگیری از پیچیدگی های نصب و تعمیر نمایشگرها می گردد. در جایگاه های قدیمی از اتصالات کابلی استفاده شده است.

انقراض فرست کلاس

به طور کلی، صنعت هواپیمایی در حال حرکت به سوی جایگاه های مالی (اکونومی) و جایگاه های تجاری (بیزینس) است و ایرلاین ها می خواهند جایگاه های فرست کلاس کمتری داشته باشند.

جایگاه های جدید هواپیمایی دلتا در A321neo کاملا با این رویکرد همسو هستند و ضمن اینکه سرگرمی ها و راحتی بیشتری به مسافر می دهند؛ حریم خصوصی او حفظ شده و فضای کلی کمتری هم اشغال می گردد.

جایگاه های فرست کلاس کنونی هواپیمایی دلتا

بسیاری از تحلیل گران این صنعت پیش بینی می نمایند تا چند سال آینده به طور کلی رده جایگاه های فرست کلاس از بین بروند و حتی در سفرهای طولانی و بین قاره ای هم به سوی جایگاه های نسل جدید حرکت نمایند. در پروازهای داخلی امریکا تقریبا جایگاه فرست کلاس نیست و شرکت های هواپیمایی به سوی جایگاه های تجاری و مالی رفتند و فقط فعلا در پروازهای بین المللی جایگاه فرست کلاس دارند.

شرکت هواپیمایی دلتا از ایرباس A321neo می خواهد در پروازهای داخلی استفاده کند ولی احتمال این نوآوری و رویکرد جدید جایگاه های مسافران در هواپیماهای پروازهای بین المللی هم پیاده سازی گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 892

به "جایگاه های فرست کلاس هواپیمایی دلتا نوآوری و دگرگونی تازه ای به وجود می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه های فرست کلاس هواپیمایی دلتا نوآوری و دگرگونی تازه ای به وجود می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید