خروج بخشی از ظرفیت نیروگاه نکا از مدار

به گزارش مجله توسعه دهنده، روز گذشته دو واحد نیروگاهی به مجموع 1000 مگاوات از مدار بهره برداری خارج شد که علت اصلی گسترده شدن قطعی های برق در روز گذشته همین موضوع بود؛ ساعتی پیش هم حدود 800 مگاوات از ظرفیت نیروگاه شهید سلیمی نکا از مدار خارج شد.

خروج بخشی از ظرفیت نیروگاه نکا از مدار

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، قطعی های گسترده و عجیب روز گذشته که طبق گزارش های مردمی، اغلب مشترکان در کلانشهر ها تقریبا دو نوبت قطعی برق به مجموع 4 یا 5 ساعت را تجربه کردند، علاوه بر افزایش گرمای هوا و افزایش بار مصرف شبکه، ناشی از خروج از مدار دو واحد نیروگاهی به مجموع ظرفیت 1000 مگاوات بود.

با وجود به مدار بهره برداری بازگشتن نیروگاه اتمی بوشهر، این واحد نیروگاهی به دلایلی که مسائل فنی اسم شده، در روز گذشته با تمام ظرفیت در مدار نبود و ساعاتی پیش در ظهر امروز، نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت 1000 مگاواتی خود در فراوری برق رسید.

بعلاوه ساعتی پیش، با وقوع حادثه ای فنی که علت آن هنوز اعلام نشده، حدود 800 مگاوات از ظرفیت فراوری برق نیروگاه نکا از مدار بهره برداری خارج شد. این کاهش حدود 800 مگاواتی ظرفیت فراوری نیروگاه شهید سلیمی نکا که به موجب از مدار خارج شدن کامل یک واحد این نیروگاه و کاهش ظرفیت دو واحد دیگر اتفاق افتاده، نقش پررنگی در افزایش خاموشی های امروز تهران و شهر های شمالی خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1848

به "خروج بخشی از ظرفیت نیروگاه نکا از مدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج بخشی از ظرفیت نیروگاه نکا از مدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید