الون ماسک: تا 2026 به مریخ فضانورد می فرستم

به گزارش مجله توسعه دهنده، الون ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس سوگند خورد که تا سال 2026 به مریخ فضانورد اعزام کند. وی حتی وعده داد که ممکن است این کار را زودتر و تا سال 2024 انجام دهد.

الون ماسک: تا 2026 به مریخ فضانورد می فرستم

وعده الون ماسک در این زمینه در شرایطی مطرح می گردد که ناسا اعلام نموده در خوشبینانه ترین حالت بتواند تا سال 2024 مجدداً به کره ماه فضانورد اعزام کند.

در عین حال در خصوص نحوه اسکان انسان برای مدت زمان طولانی در مریخ و شیوه غلبه بر چالش های بهداشتی، امنیتی، فنی و غیره سفرهای طولانی فضایی ابهامات جدی وجود دارد.

اسپیس ایکس هم اکنون برای اجرای طرح های متنوع و جاه طلبانه فضایی در حال همکاری با ناسا است. یکی از این طرح ها، ساخت شاتلی است که به طور مرتب بین ماه و کره زمین مسافرت کند. ناسا امیدوار است همکاری با یک شرکت فضایی خصوصی موجب تسهیل و افزایش سرعت تحقق برنامه های آن برای حضور طولانی مدت در فضا گردد.

ماسک در گفتگویی آنلاین با نشریه آلمانی اکسل اشپرینگر در این مورد گفته است: تا دو سال دیگر سفینه ای بدون سرنشین به مریخ خواهیم فرستاد. بدین منظور از استارشیپ استفاده خواهد شد که فضاپیمایی 50 متری است و بر روی موشک قدرتمند سوپرسوهو نصب می گردد. استارشیپ و سوپرسوهو هر دو چند بار مصرف بوده و انتظار می رود طراحی آنها تا کمتر از یک سال دیگر تکمیل گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1467

به "الون ماسک: تا 2026 به مریخ فضانورد می فرستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الون ماسک: تا 2026 به مریخ فضانورد می فرستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید