مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خودرو جدید تسلا تا وجوه تاریک هوش مصنوعی در پزشکی

به گزارش مجله توسعه دهنده، انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خودرو جدید تسلا تا وجوه تاریک هوش مصنوعی در پزشکی

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

گروه خودروسازی تسلا وعده داده که خودرو مدلY خود را تا سال 2020 رونمایی خواهد نمود. بر اساس اعلان های پیشین، این خودرو الکتریکی از مهمترین ایده های ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

مدیران امنیتی تحت استخدام جف بیزوس؛ مدیرعامل آمازون می گویند که به برادر لورن سانچز، یعنی زنی که با جف بیزوس روابط مخفیانه داشته مشکوک هستند که با افشای این روابط باعث جدایی جف بیزوس از همسرش مک کینزی شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

نیویورک تایمز نوشت: هوش مصنوعی با ارزیابی رفتار پزشکان در شرایط مختلف بالینی آغاز به ارزیابی (و گاهی اوقات ارزیابی بیش از حد) بیماری ها می نماید و بنابراین اکنون شاهد این هستیم که هوش مصنوعی حتی می تواند سرطان ها را تشخیص دهد یا تشخیص هایی در حوزه هایی مثل مغز، چشم، قلب و ... انجام دهد. هوش مصنوعی حتی می تواند با ردیابی پرونده پزشکی بیماران پیشبینی کند آنها دچار چه بیماری هایی خواهند شد. در کنار همه این وظایف، هوش مصنوعی می تواند محاسباتی وقت گیر مثل محاسبه ضربان قلب و مواردی مشابه را انجام دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

یک برنامه تشخیص هویت دولتی در ایالت جارکند با ضعف امنیتی شدید باعث به یغما رفتن اطلاعات هزاران نفر از شهروندان شده است.این نخستین باری نیست که برنامه های دولتی هند با نقض شدید حریم خصوصی کاربران رو به رو می شوند.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

فیسبوک بر اساس یک سنت جالب، فهرستی از رقبای خود طی 1 دهه اخیر را منتشر نموده است که در میان این شرکت ها، نام یک رقیب جدید و نام آشنا نیز دیده می گردد؛ آمازون به فهرست رقبای تجاری فیسبوک وارد شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

ماجرای خرید اطلاعات کاربران یا آنالیز محتوای تلفن های همراهشان طی روزهای اخیر به شدت داغ شده است چرا که شرکت فیسبوک اعلام نموده که در ازای 20 دلار به محتوای تلفن همراه کاربران دسترسی پیدا می نماید و تعیین شده که گوگل نیز چنین برنامه ای دارد. اما به نظر می رسد این اقدام از دید شرکت اپل به شدت مخرب ارزیابی شده و در نتیجه در اقدامی تلافی جویانه به مقابله با فیسبوک و گوگل برخواسته است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

شرکت اپل مشکل فیس تایم گروهی را حل کرد. این اقدام پس از آن رخ می دهد که ماجرای نقض امنیتی این برنامه حتی صدای سناتورهای ایالات متحده را هم دراورده بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 263

به "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خودرو جدید تسلا تا وجوه تاریک هوش مصنوعی در پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خودرو جدید تسلا تا وجوه تاریک هوش مصنوعی در پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید