لولا داسیلوا رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، حزب کارگر برزیل لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین این کشور را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. این در حالی است که لولا داسیلوا برای 12 سال به اتهام فساد در زندان به سر می برد.

لولا داسیلوا رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که انتظار می رود دادگاه روند کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری را مسدود کند، نزدیک به 10 هزار نفر از حامیانش در برابر دادگاه عالی الکترال این کشور در شهر برزیلیا با شعار لولا را آزاد کنید، لولا برای رئیس جمهوری است گردهم آمدند.

برخی از اعضای ارشد حزب کارگر برزیل نیز در این گردهمایی حضور داشتند. همچنین برخی از حامیان ماسک های لولا را بر صورت شان زدند.

شهردار پیشین سائوپائولو و اعضای پیشین حزب کارگر اعلام کردند: برخی فکر می نمایند لولا در انتخابات نمی تواند به پیروزی برسد و جریان مخالف برنده انتخابات باشد، اما او هنوز پیشتاز است.

حزب کارگر برزیل شهردار پیشین سائوپائولو را نیز برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام نموده است که اگر لولا رد صلاحیت گردد، وی به عنوان نامزد نهایی این حزب اعلام گردد.

دفتر فدرال دادستان برزیل دادخواستی را به دادگاه الکترال برزیل ارسال نموده و خواهان لغو کاندیداتوری لولا گردیده است، زیرا این کاندیداتوری مغایر با قوانین برزیل است. اگرچه محبوبیت لولا داسیلوا به دلیل رسوایی های مالی دچار صدمه جدی شد، اما هنوز نظرسنجی ها نشان می دهد که نزدیک یک سوم طرفدار لولا هستند.

منبع: isna.ir
انتشار: 13 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 60

به "لولا داسیلوا رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لولا داسیلوا رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید