فدراسیون: هنوز خطر حذف برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد

به گزارش مجله توسعه دهنده، نگرانی اصلی شاید این نباشد که مدارک مورد تأیید نهایی ای اف سی قرار نگیرد، بلکه این است که مبادا در صورت وجود سندهای غیرواقعی، فدراسیون فوتبال در معرض خطر جریمه های سنگین قرار گیرد.

فدراسیون: هنوز خطر حذف برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد

به گزارش خبرنگاران ، درست است که بدهی های باشگاه ها پرداخت گردیده و مدارک شان هم برای ای اف سی ارسال گردیده است اما فدراسیون فوتبال اعلام نموده که این خاتمه کار نیست و هنوز آنالیز ها به خاتمه نرسیده است. سهیل مهدی، به عنوان مسوول کمیته حرفه ای سازی لیگ قهرمانان آسیا، در همین رابطه می گوید: اینکه باشگاه ها بعد از ارسال مدارک می گویند مسائل حل گردیده، مثل کسی می ماند که از جلسه کنکور آمده و می گوید قبول شدم اما باید صبر کرد تا نتایج اعلام گردد و دید آیا واقعاً قبول گردیده یا نه؟

بدهی های پرسپولیس و استقلال همزمان با اوج دریافت مسائل مالی این دو باشگاه، کار را به جایی رساند که خطر حذف از دور بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، جدی شد. به همین خاطر به محض اینکه توانستند رضایت طلبکاران را بگیرند و مدارک مالی شان را برای ای اف سی بفرستند، اظهار داشتند که مسائل حل گردیده، دیگر طلبکاری نداریم و خطر حذف هم وجود ندارد. در همین راستا حتی باشگاه استقلال خبری روی سایت رسمی باشگاه منتشر و اظهار داشت که هیچ خطری حضور این تیم در دوره بعدی مسابقات آسیایی را تهدید نمی نماید. پرسپولیس هم به نوبه خود، بعد از اینکه رضایت علی دایی را گرفت، خیالش راحت شد.

ماجرا اما از این قرار است که ای اف سی هنوز آنالیز مدارک باشگاه ها را آغاز ننموده است و جالب است بدانید روند ارسال مدارک باشگاه ها برای ای اف سی با چیزی که به نظر می رسد، متفاوت است. مدت زمان بارگذاری مدارک برای کسب مجوز حرفه ای، از سوی فدراسیون فوتبال معین و به ای اف سی اعلام گردیده است.

باشگاه ها در مدت زمان معین باید مدارک خود را روی سایتی که به همین منظور در نظر گرفته گردیده، بارگذاری نمایند. در همان زمان فدراسیون فوتبال برای آنالیز، به مدارک بارگذاری گردیده دسترسی دارد و می تواند صحت و سقم مدارک را مورد آنالیز قرار دهد.

آنالیز نهایی از سوی کنفدارسیون فوتبال آسیا در واقع بعد از خاتمه مهلت مقرر گردیده انجام می گردد و سپس اعلام می گردد که آیا این مدارک مورد پذیرش قرار گرفته یا نه. البته که معمولاً ای اف سی در این زمینه به فدراسیون ها و تأییدیه آن ها اعتماد می نماید و بر همان اساس اگر فدراسیون مدارکی را تأیید نموده باشد، ای اف سی تا خلافش ثابت نگردد، رأی دیگری نمی دهد.

موضوع اما اینجاست که آنالیز های فدراسیون فوتبال هم هنوز به خاتمه نرسیده است و تا زمانی که همه آنالیز ها انجام نگردد، نمی توان حکمی در این رابطه صادر کرد.

به خصوص حالا که ماجرای شکایت محمد قاضی به کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح گردیده و این شکایت در صورتی که ثابت کند، پرسپولیس با وجود بدهی به او، مدارک تسویه حسابش را در سال های گذشته برای ای اف سی ارسال نموده، ممکن است باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را با مشکل روبرو کند. جز این اما شکایت دیگری برای پرسپولیس وجود ندارد و به ظاهر همه مدارک درست است.

البته زمزمه های دیگری که می تواند باعث نگرانی فدراسیون فوتبال گردیده باشد، بازیکنانی هستند که مدعی اند هنوز از باشگاه های استقلال و پرسپولیس طلب کارند و هیچ اقدامی برای پرداخت طلب شان انجام نگردیده است اما نام شان در لیست تسویه گردیده ها آمده است. این ها مواردی هستند که نمونه اش را در لیستی که باشگاه استقلال تسویه نموده بود می شد مشاهده کرد.

نگرانی اصلی شاید این نباشد که مدارک مورد تأیید نهایی ای اف سی قرار نگیرد، بلکه این است که مبادا در صورت وجود سندهای غیرواقعی و شکایت طلب کاران به ای اف سی، فدراسیون فوتبال در معرض خطر جریمه های سنگین قرار گیرد!

670 – 2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 181

به "فدراسیون: هنوز خطر حذف برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون: هنوز خطر حذف برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید