ظرفیت ترمینال فرودگاه گرگان افزایش می یابد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی، عصر دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در گرگان انجام شد اظهار کرد: آماده بهره برداری از طرحی هستیم که موجب گسترش قابلیت عملیات پرواز و بالا بردن ایمنی پرواز اجازه فرود هواپیمای پهن پیکر را فراهم می نماید.

ظرفیت ترمینال فرودگاه گرگان افزایش می یابد

وی اضافه کرد: یکی از مسائل فرودگاه گرگان این بوده که در شرایط بد آب و هوایی با مسائلی روبرو بوده که با نصب سیستم تقرب دقیق فرودگاه (ILS)، سیستم یاری ناوبری (DVOR/DME)، سیستم چراغ های تقرب دقیق (PALS) این مشکل رفع می گردد.

اسلامی ادامه داد: همچنین با افزایش ظرفیت ترمینال این از 300 هزار نفر در سال به دو و نیم میلیون نفر افزایش می دهد و تا بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: طرح اپرون هم امروز افزایش می یابد که هم ظرفیت پارکینگ را برای مسافر در طرفین ترمینال افزایش می دهد.

اسلامی اظهار کرد: برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار هم در دست اقدام است که مطالعات آن به اتمام رسیده و مقدمات اجرایی نقشه های اجرایی و مهندسی آن آماده می گردد.

وی توضیح داد: تکمیل بزرگراه گرگان به بجنورد است که 50 کیلومتر باقیمانده آن تا انتها 98 به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: افتتاح و بهره برداری از 220 واحد مسکن مهر با اعتبار 132 میلیارد ریال، بهره برداری از 10 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار با اعتبار 41 میلیارد ریال، بهره برداری از فاز اول بزرگراه گنبد- اینچه برون- آق قلا با اعتبار 98 میلیارد ریال (زیرسازی، آزادسازی، بیس و آسفالت سازی 6 کیلومتر) با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می گردد.

اسلامی ادامه داد: همچنین عملیات احداث ساختمان اداری اداره ثبت رامیان و مینودشت، پزشکی قانونی کردکوی و خانه محله انجیراب با اعتبار 75 میلیارد ریال شروع می گردد.

به گفته اسلامی این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 346 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

وی گفت: اهتمام ویژه برای بازآفرینی بافت فرسوده است که دو هزار و 900 مسکونی در محلات مصوب در برنامه بازآفرینی به استان ابلاغ شدکه با همت استاندار در دست اقدام قرار می گیرد و پیش بینی می کنیم از سهمیه 400 هزار واحد مسکونی حداقل چهار هزار مسکن مسکونی در شهرهای استان به همت توسعه گران و نقش مردم در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 252

به "ظرفیت ترمینال فرودگاه گرگان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت ترمینال فرودگاه گرگان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید