رفتارهای خصمانه آمریکا قابل توجیه نیست، اخلالگران ارز خائن هستند

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در دهمین گردهمایی سفرای این کشور در کاخ بیش تپه در آنکارا در اظهاراتی درباره توطئه جدید آمریکا در شروع نبرد اقتصادی با آنکارا گفت: ساز و کار اقتصادی ترکیه سالم، قدرتمند و جا افتاده است و به همین منوال نیز ادامه خواهد داشت.

رفتارهای خصمانه آمریکا قابل توجیه نیست، اخلالگران ارز خائن هستند

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: مسائلی که امروز با آن درگیر هستیم، هیچ ارتباطی با بحران های سال های 1994، 2001 و 2007 ندارد؛ بلکه با وضعیت متفاوتی رو به رو هستیم.

وی در ادامه اضافه نمود: مهمترین دلیل مشکلات موجود از قبیل مسأله تروریسم و مسائل اقتصادی، اصرار ورزیدن بر موضع قاطع مان در راستای منافع ملی ترکیه است. رفتارهای خصمانه آمریکا در قبال ترکیه که از متحدان ناتو است و دشواری های قابل توجهی در این زمینه متحمل گردیده، اصلا قابل توجیه نیست.

اردوغان توضیح داد: قلدران سیستم اقتصادی نمی توانند با ستیزه جویی به دستاوردهای ما دست درازی نمایند. اخلالگران بازار ارز خائن هستند و جان سالم به در نخواهند برد. اقدامات مشابه کودتای نافرجام سال 2016 در آینده نیز ادامه خواهد داشت. باید برای حملات مشابه آماده باشیم.

رجب طیب اردوغان درباره افزایش نرخ تعرفه های فولاد و آلومینیوم وارداتی آمریکا از کشورش نیز گفت: نمی گردد فردی شب بخوابد و صبح که بیدار می گردد، بگوید می خواهم تعرفه مالیاتی جدید بر بعضی اقلام اِعمال کنم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 27

به "رفتارهای خصمانه آمریکا قابل توجیه نیست، اخلالگران ارز خائن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتارهای خصمانه آمریکا قابل توجیه نیست، اخلالگران ارز خائن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید