دوربین های ثبت تخلفات جاده ای 2.3 میلیون راننده را جریمه کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، علی اکبر آشوری اضافه نمود: از ابتدای سال بیش از 160 سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای جدید فعال گردیده و تعداد سایتهای دارای کد راهور به هزار و 50 مورد رسیده یعنی این تعداد سامانه مراحل تست را سپری نموده و در اتصال با پلیس راه قرار گرفته و وارد چرخه اطلاعات کشور گردیده است.

دوربین های ثبت تخلفات جاده ای 2.3 میلیون راننده را جریمه کرد

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1397 بیش از یک میلیارد و 236 میلیون پلاک خوانی با این سامانه ها انجام گردیده است، اضافه کرد: این میزان، کل ترددها در سطح جاده ها بوده و از این تعداد، دو میلیون و 300 هزار راننده متخلف شناسایی و از طریق سرورهای سازمان راهداری برای اعمال قانون به پلیس هدایت و رانندگی معرفی گردیده اند.

رئیس مرکز مدیریت راهها همچنین اضافه کرد: سرعت غیرمجاز لحظه ای و سرعت غیرمجاز متوسط خودروها بین دو سامانه و همچنین تردد خودروهای سنگین از خطوط غیرمجاز نظیر باند سبقت (سوم) تخلفاتی هستند که این دوربین ها ثبت و به پلیس منعکس می نماید.

آشوری همچنین علت کند شدن نصب دوربین ها در مناطق مختلف را چالش های نصب دوربین در جاده ها عنوان و توضیح داد: این کار در اجرا با چالش های مختلفی از جمله تامین برق مورد احتیاج و ارتباط با سرورها روبروست ضمن اینکه در برخی نقاط نیز، معارضین حریم راهها در مقابل نصب دوربین ممانعت ایجاد می نمایند که سبب می گردد سرعت نصب دوربین ها کاهش یابد.

این مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: برای تجهیز شبکه جاده ای کشور به این سامانه، مطالعات کارشناسی چهار هزار و سیصد سامانه دیگر انجام و اطلاعات مربوطه برای تصویب به مراجع قانونی پیشنهاد داده گردیده که در مرحله آنالیز است تا با استفاده از روش سرمایه گذاری B.O.T سرمایه گذاران شناسایی و قراردادهای لازم منعقد گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 53

به "دوربین های ثبت تخلفات جاده ای 2.3 میلیون راننده را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های ثبت تخلفات جاده ای 2.3 میلیون راننده را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید