جدال مرگ و زندگی در تهران و تبریز

به گزارش مجله توسعه دهنده، در هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال اگرچه تنها برای سه تیم از نظر دریافت سهمیه پلی آف حساسیت دارد اما سایر تیم ها هم برای قطعی کردن صندلی دلخواه خود و در مرحله حذفی به مصاف هم می روند.

جدال مرگ و زندگی در تهران و تبریز

لیگ برتر والیبال هفته ماقبل سرانجامی دور برگشت خود را عصر چهارشنبه برگزار خواهد نمود. هفته ای حساس که اگرچه تنها برای سه تیم از نظر دریافت سهمیه پلی آف حساسیت دارد اما سایر تیم ها هم برای قطعی کردن صندلی دلخواه خود و داشتن حریفی ساده تر در مرحله حذفی به مصاف هم می روند.

در هفته گذشته و بیست و چهارم که با باخت پیکان و سایپا همراه بود، شرایط جدولی قدری دستخوش تغییر شد. پیکان به رده سوم سقوط کرد و سایپا هفتم شد. دو تیمی که شاید کمتر تیمی دوست داشته باشد در مرحله حذفی و همان گام اول با آن رودر رو گردد. با این شرایط حتی احتمال رویارویی این دو تیم با یکدیگر هم وجود دارد. به همین دلیل حساسیت برای معین صندلیی مناسب در سرانجام دور برگشت و معین راهی ساده تر برای صعود به جمع هشت تیم برتر، اصلی ترین هدف اکثر تیم ها در هفته بیست و پنجم خواهد بود.

در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته، سایپا برابر شهروند اراک قرار می گیرد. تیم های هفتم و دهم جدول. در این مسابقه شاگردان پیمان اکبری از یک طرف به دنبال بهتر کردن صندلی خود و پس دریافت مکان پنجمی جدول هستند تا حریف ساده تری در پلی آف داشته باشند. با این حال اصل حساسیت در این مسابقه برای تیم شهروند اراک است. تیمی که در رده دهم قرار گرفته است و آخرین تیمی است که شانس صعودش به پلی آف زنده مانده. آن ها برای زنده نگه داشتن این شانس، به پیروزی در این دیدار حساس احتیاج دارند و در صورت باخت، شانس صعود را در عمل از دست خواهند داد.

دیگر تیمی که برای صعود می جنگد نیز در این هفته کار سختی مقابل پیکان دارد. شهرداری تبریز در حالی میزبان پیکان مدعی است که هفته گذشته برد ارزشمندی برابر سایپا دشت کرد و حالا هم برای نزدیک تر شدن و البته حفظ شانس صعودش، احتیاجمند پیروزی است. پیکان هم البته برای پس دریافت عنوان دومی اش به دنبال پیروزی است و بعید است به این سادگی ها به شاگردان بناکار امتیاز بدهد.

پیش از دیدارهای این هفته، شهرداری گنبد تیم هشتم جدول است. تیمی که یک برد بیشتر از شهروند اراک و شهرداری تبریز دارد و در صورتی که دیدارهایش را با پیروزی پشت سر بگذارد، به طور قطع به مرحله حذفی صعود می نماید. آن ها در این هفته میهمان تیم مدعی پیغام در مشهد هستند و کارشان برای حفظ صندلی هشتمی سخت است.

پیغام هم با برد هفته گذشته، تعداد بردهایش با پیکان و خاتم برابر شده و در رده چهارم قرار گرفته است. به این ترتیب شاگردان قوچان نژاد در صورت غفلت حریفان و پیروزی می توانند یک و یا حتی دو پله در جدول بالا بروند.

اردکانی ها در این هفته میزبان کاله آمل هستند. کاله ای که اگرچه در میانه جدول قرار گرفته است و صعودش را قطعی نموده اما برای حفظ صندلی به این پیروزی احتیاج دارد.

دیگر دیدار این هفته هم بین عقاب نهاجا و فولاد سیرجان برگزار می گردد. عقاب دیگر شانسی برای صعود ندارد و اما نماینده سیرجان به دنبال حفظ صندلیش در رده ششم است.

بی اهمیت ترین دیدار این هفته در ارومیه و بین دو نماینده این شهر برگزار می گردد. دیداری بین قعر نشین و تیم یازدهم جدول که عملا هیچ کدام شانسی برای صعود ندارند و برد و باختشان تاثیری هم در صندلی شان در جدول نخواهد گذاشت. دورنا با یک برد در رده آخر است و اگر هر دو بازی اش را هم ببرد بازهم در همین رده باقی می ماند. شهرداری ارومیه هم فاصله ای پنج برده با تیم بالایی خود دارد و دیگر شانس بالاتر رفتن در جدول را ندارد.

  • برنامه و اسامی داوران هفته بیست و پنجم

    خاتم اردکان - کاله؛ داور اول داود نافعی، داور دوم مرتضی علایی

    عقاب نهاجا - فولادسیرجان ایرانیان؛ داور اول وحید پورکاشیان، داور دوم اسماعیل رزقی

    شهرداری ارومیه - دورنا ارومیه؛ داور اول محمد شاهمیری، داور دوم اصغر میرزایی

    پیغام خراسان - شهرداری گنبد؛ داور اول مرتضی اکرمی، داور دوم علیرضا قریب

    سایپا - شهروند اراک؛ داور اول مسعود ذوقی، داور دوم قادر صادقی

    شهرداری تبریز - پیکان؛ داور اول کیوان عابدزاده، داور دوم حامد آقا براری

    جدول رده بندی لیگ برتر والیبال پیش از دیدارهای هفته بیست و پنجم: 4،230

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 270

به "جدال مرگ و زندگی در تهران و تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال مرگ و زندگی در تهران و تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید