تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی در استان سمنان ایجاد می شوند

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر جمعه ای ظهر دوشنبه در حاشیه نشست انعقاد تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی پیرامون همکاری درزمینهٔ تأسیس تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی، اعلام کرد: این تشکل ها به نوعی شتاب دهنده اقتصاد کشاورزی در سطح استان هستند که امروز یک احتیاج اساسی محسوب می گردد.

تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی در استان سمنان ایجاد می شوند

وی بابیان اینکه تاکنون شاهد ایجاد تشکل های کشاورزی شامل پسته، انگور، زیتون و کشت های ارگانیک در سطح استان سمنان بوده ایم، تأکید کرد: این استان دارای ظرفیت های گوناگونی درزمینهٔ کشاورزی است که می توانیم با ایجاد تشکل های مشابه، زمینه رشد و توسعه اقتصادی آن ها را فراهم کنیم.

ضرورت استقبال از تشکل های کشاورزی

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه انار، بادمجان، انجمن گلخانه داران استان و ... در زمره دیگر تشکل هایی هستند که در منطقه توانایی و ظرفیت تشکیل آن ها با محوریت بازرگانی وجود دارد، اعلام کرد: باید از ظرفیت به دست آمده در راستای شتاب بخشیدن به اقتصاد کشاورزی استان، بهره برد.

جمعه ای بابیان اینکه تشکل ها راهی به سوی توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی هستند که امروز یک احتیاج اساسی محسوب می شوند، گفت: دو انجمن پسته و انگور در دامغان و شاهرود خوشبختانه با درک اهمیت کار تشکیلاتی و ضرورت ارتقای اقتصاد در حوزه کشاورزی توانسته اند توفیقات بسیار خوبی را به دست بیاورند که نمونه آن برگزاری جشنواره پسته در دامغان و صادر کردن بی واسطه انگور شاهرود به پاکستان است.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های جهاد کشاورزی بیان مزیت های تشکل های کشاورزی و ترغیب بهره برداران بخش کشاورزی استان برای حضور در تشکل ها با محوریت بازرگانی است که درازای آن اتاق بازرگانی استان میز خدمات ویژه خود را به این تشکل ها ارائه می نماید.

فروش و بازار دو دغدغه اصلی کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به مزیت های ایجاد تشکل های صنفی، گفت: تفاهم نامه منعقدشده بین این اداره کل و اتاق بازرگانی سمنان این امکان را می دهد تا ما از توسعه تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی بهره مند شویم و لذا جهاد کشاورزی سمنان از این طرح استقبال خواهد نمود.

سید حسن میرعماد اعلام کرد: خوشبختانه با ظرفیت های فراوانی که در استان سمنان وجود دارد علی رغم خشکسالی های پیامی بهره برداران بخش کشاورزی دغدغه فراوری را ندارند بلکه عمده دغدغه آن ها فروش و بازار است که ایجاد تشکل های بازرگانی و کشاورزی می تواند به این دغدغه آن ها نیز رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت های این تفاهم نامه منعقده عملی کردن کارها و حرکت به سوی توسعه اقتصادی کشاورزی و سایر زیر مجموعه های جهاد کشاورزی استان سمنان است و به همین منظور در نخستین گام هیئت موسس تشکل های مرغ تخمگذار، زنبورداران و گاو شیری در استان تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 153

به "تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی در استان سمنان ایجاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های کشاورزی با محوریت بازرگانی در استان سمنان ایجاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید