اپل توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در خصوص ضبط نمایشگر کاربران تهدید کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، اپل در سال گذشته وضعیت چندان ایدئالی نداشته است. به غیر از مسائل مربوط به ممنوعیت فروش آیفون ها در آلمان و چین و فروش ناامیدنماینده این گوشی، این شرکت به تازگی به خاطر مسائل نقض حریم خصوصی از جانب جبهه های گوناگونی مورد حمله قرار می گیرد. جدیدترین حاشیه ایجاد شده برای این شرکت، خبر مربوط به ضبط فعالیت های کاربران بعضی از اپلیکیشن های iOS بدون کسب اجازه از آن ها است. خوشبختانه اپل برای این که این مشکل را هرچه زودتر حل و فصل کند، خیلی زود واکنش نشان داده است. این شرکت به توسعه دهندگان اپلیکیشن های موردنظر اعلام نموده که آن ها یا باید از قوانین اپ استور پیروی نمایند یا اینکه دیگر اجازه فعالیت به آن ها داده نخواهد شد.

اپل توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در خصوص ضبط نمایشگر کاربران تهدید کرد

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، بعضی از اپلیکیشن های iOS بدون اینکه چنین موضوعی را به اطلاع کاربران خود برسانند، نحوه تعامل آن ها با اپلیکیشن های مذکور و حتی تصاویری از نمایشگر آن ها را ذخیره می نمایند و به سرورهای خود ارسال می نمایند. نکته قابل توجه در خصوص این تصاویر این است که در تعدادی از آن ها، اطلاعات حساسی مانند کارت اعتباری و اطلاعات شخصی مخفی نمی گردد و به صورت کامل روانه سرورهای مذکور می گردد.

اپل اعلام نموده که این اقدامات، نقض قوانین اپ استور به حساب می آید. البته اپلیکیشن ها با تبعیت از قانون، می توانند از ابزارهای تحلیلی مرسوم استفاده نمایند. اما کاربران باید در جریان وجود چنین ابزارهایی قرار بگیرند و برای فعالیت آن ها، رضایت بدهند. اپل اعلام نموده که توسعه دهندگان اپلیکیشن های موردنظر زمان زیادی برای اصلاح رویه خود ندارند وگرنه با عواقب جدی روبرو خواهند شد.

از بین اپلیکیشن هایی که از این موضوع بهره می برند، می توانیم به مواردی مانند Hotels.com، Expedia، Abercrombie & Fitch، Air Canada و سنگاپور Airlines اشاره کنیم. از آنجایی که این اپلیکیشن ها مربوط به شرکت های بسیار بزرگی هستند، مطمئنا چاره ای جز پیروی از قوانین اپل ندارند.

در نهایت باید بگوییم که ظاهرا این مشکل فقط مختص اپل نیست. زیرا سرویس Glassbox که این اپلیکیشن ها از آن استفاده می نمایند، در پلتفرم اندروید هم فعالیت دارد. اگرچه گوگل چنین فعالیت های مخفی را قدغن نموده است، اما هنوز راجع به این موضوع اظهارنظر ننموده.

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 267

به "اپل توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در خصوص ضبط نمایشگر کاربران تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در خصوص ضبط نمایشگر کاربران تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید