امیدی به پیشروی آب خزر نیست، تصویب لایروبی برای نجات خلیج گرگان

به گزارش مجله توسعه دهنده، امیر عبدوس در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: برای خروج از وضعیت اضطراری خلیج گرگان دو پروژه و راه حل در کارگروه ملی نجات خلیج تصویب گردیده است.

امیدی به پیشروی آب خزر نیست، تصویب لایروبی برای نجات خلیج گرگان

وی با بیان این که یکی از این پروژه ها در شرق و دیگری در غرب خلیج پیش بینی گردیده است، به جزییات آن اشاره و توضیح داد: لایروبی یکی از کانال ها (محل اتصال خلیج به دریل) در شرق و انتقال آب شیرین از نکاء رود و تامین حق آبه در غرب از راه چارههای مصوب گردیده برای نجات خلیج گرگان است.

وی افزود: از طریق استانداری گلستان پیگیری ها برای ارسال صورت جلسه کارگروه و همچنین ابلاغ و تخصیص اعتبار اجرای آن به استان های مازندران و گلستان، انجام گردیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: هم اکنون منتظر تامین اعتبار برای اجرای این دو راه چاره هستیم.

وی افزود: در جلسه روز ملی دریای خزر که در هفته جاری برگزار گردید نتایج پیش بینی رفتار خزر توسط تمام موسسات تحقیقاتی نشان می دهد امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست.

عبدوس با بیان این که پس روی آب خزر به ضرر صیادان و بهره برداران شیلاتی است، اظهار داشت: ما باید با شرایط موجود کنار بیاییم و پهنه سرزمینی را در خشکی مدیریت کنیم که از عقب رفتن آب خزر خیلی متضرر نشویم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 62

به "امیدی به پیشروی آب خزر نیست، تصویب لایروبی برای نجات خلیج گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی به پیشروی آب خزر نیست، تصویب لایروبی برای نجات خلیج گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید