افزایش سطح همکاریهای اوقاف در بازسازی بناهای تاریخی وقفی کرمان

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، غلامرضا فرخی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان انار در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: در حال حاضر بخشی از بناهای تاریخی استان کرمان وقف هستند که برای بازسازی و مرمت آنها نیازمند همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هستیم.

افزایش سطح همکاریهای اوقاف در بازسازی بناهای تاریخی وقفی کرمان

وی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر تاریخی شناخته گردیده وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه اعتبارات مرمتی استان کرمان پاسخگوی مرمت همه بناهای تاریخی این استان نیست.

فرخی با اشاره به اینکه باید شرایط برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم گردد، توضیح داد: بدون شک با تغییر کاربری می توان علاوه بر اشتغالزایی زمینه پویایی و ماندگاری این قبیل بناها را فراهم اورد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و صنعت گردشگری باید در دستور کار مسئولان محلی قرار گیرد، گفت: در دوران خشکسالی و کمبود منابع آبی صنایع دستی و گردشگری می توانند جایگزین کشاورزی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه این اداره کل از مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی حمایت می نماید، اضافه نمود: در حال حاضر شرایط برای بیمه همه صنعتگران صنایع دستی و اعطاء تسهیلات به فعالان این صنعت در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های مشخص های اقتصادی استفاده گردد، اظهار کرد: بدون شک می توان با یاری مشخص های اقتصادی زمینه رشد و پویایی و اشتغالزایی را فراهم اورد.

فرخی در ادامه با بیان اینکه شهرستان انار دارای 78 اثر تاریخی است، اضافه نمود: از این تعداد 50 اثر در فهرست آثار ملی کشور واقع شده است که کوشش ها برای ثبت سایر آثار نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به مجاورت شهرستان انار به استان یزد، گفت: در کوشش هستیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد مسیر گردشگری انار - یزد ایجاد و زمینه برای حضور بخشی از گردشگران استان یزد در شهرستان انار فراهم گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خواستار سرمایه گذاری فعالان اقتصادی شهرستان انار در صنعت گردشگری این شهرستان شد و توضیح داد: امیدواریم با افزایش سطح سرمایه گذاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انار شاهد رشد آمار گردشگران این شهرستان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 167

به "افزایش سطح همکاریهای اوقاف در بازسازی بناهای تاریخی وقفی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح همکاریهای اوقاف در بازسازی بناهای تاریخی وقفی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید