10 معبد برجسته در آسیا

به گزارش مجله توسعه دهنده، آسیا به صدها و هزاران معبد می‌بالد . در اندازه‌های مختلف و اختصاصی به خدایان و الهه‌های مختلف ، معابد ، میلیونها بازدید کننده را جذب می‌کنند که مشتاق به تحسین و تمجید از معماری تاریخی و یا حتی معاصر هستند . لیست را بررسی کنید .

10 معبد برجسته در آسیا

10. Thatbyinnyu تمپل ، Bagan ، برمه
معبد خیره‌کننده در قرن دوازدهم ساخته شد ، در حالی که پادشاه Alaungsithu در کشور حکومت می‌کرد . معبد دو طبقه در شکل خود نامتقارن است و تصویر بزرگی از بودا در داخل معبد وجود دارد .
چرا باید بروم ؟
این یکی از بلندترین معابد چین در برمه است که آن را کاملا ً منحصر به فرد می‌کند .
9. پل لوتوس ، دهلی‌نو ، هند
این معبد اغلب آن را به لیست ساختمان‌های جهان تبدیل می‌کند . معبد یک خانه Bahai است که به این معنی است که مردم همه ادیان از بازدید و پرستش خدایان و الهه‌های خود استقبال می‌کنند .
چرا باید بروم ؟
ساختمان برجسته از گلبرگ‌های مرمر ساخته شده‌است که شکل یک لوتوس را می‌سازند - نماد خلوص در آسیا .
8. وات Rong Khun ، چیانگ ری ، تایلند
این معبد یکی از مشهورترین و هیجان‌انگیزترین مقبره‌های جهان است . تخمین زده می‌شود که ساخت این ساختمان در سال 2070 به پایان خواهد رسید اما به نظر بسیار قابل‌توجه و ساده می‌رسد .
چرا باید بروم ؟
معبد در حال حاضر برای بازدیدکنندگان باز است . این شامل حکاکی‌های surreal است و شبیه یک خانه آینده‌نگر برای عبادت به نظر می‌رسد .
7. معبد Gawdawpalin ، Bagan ، برمه
این معبد که بین قرن 12 و 13 ساخته شده‌است ، توسط بودایی‌ها در این روز مورد استفاده قرار می‌گیرد . این شهر یکی از pagodas در Bagan است که از آنجا که صدها سازه‌های باستانی را در خود جای داده‌است ، یک مکان محبوب در میان توریست‌ها است .
چرا باید بروم ؟
به Bagan مراجعه کنید و این معبد که برج بلند آن در میان ساختمان‌های کوچک‌تر قرار دارد را از دست ندهید .
6. معبد خدا ، پکن ، چین
یکی از زیباترین و مشهورترین معابد Taoist در قرن سیزدهم ساخته شده‌است . خود امپراطوران ، که برای عبادت به اینجا می‌آیند ، دیده می‌شود . امروز افراد محلی به اینجا می‌آیند نه تنها برای تفکر بلکه برای ورزش کردن به اینجا می‌آیند .
چرا باید بروم ؟
بازدید از این زیبایی برجسته که قطعا ً یکی از جاذبه‌های معروف در پکن است .
5. سریلانکا ، Srirangam ، هند
یکی از most temples که تا به حال دیده‌ایم ، نمونه خوبی از سبک Dravidian است . در ماه‌های دسامبر و ژانویه ، جشنواره سالانه در اینجا برگزار می‌شود و بیش از 1 میلیون نفر از نمازگزاران را جذب می‌کند .
چرا باید بروم ؟
معبد با معماری بسیار دقیق و ظریفی تزیین شده که واقعا ً اصیل و فراموش‌نشدنی است .
4. Fushimi Inari Taisha ، Fushimi - کو ، کیوتو ، ژاپن
این معبد مهم‌ترین مقبره Shinto در نظر گرفته می‌شود . دومی یک روح ژاپنی از روباه‌ها ، برنج ، چای و هنر است . این معبد که بین قرن‌های هشتم تا نهم ساخته شده‌است ، بر روی تپه‌ای که مشرف به شهر است ، فرض شده‌است .
چرا باید بروم ؟
یکی از معروف‌ترین ویژگی‌ها مسیری است که به بالای تپه می‌رسد . این یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز و متفکرانه را فراهم می‌کند .
3. Shwemawdaw Pagoda ، Bago ، برمه
که به عنوان خدای طلایی نام دارد ، گفته می‌شود که بلندترین ساختمان در کشور است . این خانه یک ناقوس بزرگ نصب شده‌است که توسط پادشاه Dhammazedi نوشته شده‌است ، که حتی امروز هم می‌تواند دیده شود .
چرا باید بروم ؟
یکی از temples که تا به حال دیده‌ایم ، معبد خداوند طلایی قطعا ً نفس شما را می‌کشد .
2. Prambanan ، جاوه مرکزی ، اندونزی
معبد باستانی در قرن نهم ساخته شد و به Brahma ، ویشنو ، و شیوا ، معروف به اختصاص داشت . این مجموعه از مقبره‌ها ، مجسمه‌ها ، دیوارها و طبقات مختلف ساخته شده‌است که همگی در حکاکی‌های پیچیده تزئین شده‌اند و داستان‌های مذهبی را بازگو می‌کنند .
چرا باید بروم ؟
معماری یونسکو در جهان یک شگفتی تاریخی و تاریخی است .
1. آنگکور وات ، کامبوج
بزرگ‌ترین مجتمع مذهبی و بزرگ‌ترین معبد هندو در جهان یک نمونه تاریخی از معماری باستانی است . این معبد که در قرن دوازدهم بنا شده ، به ویشنو اختصاص داده شد ، اما امروزه در خدمت بودایی‌ها می‌باشد.
چرا باید بروم ؟
شگفت‌انگیزترین و ساده معماری ، معبد یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌های دنیا است .

انتشار: 13 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 80

به "10 معبد برجسته در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 معبد برجسته در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید