چشم پوشی دادگاه آمریکایی از شکنجه و بدرفتاری نظامیان این کشور با زندانیان افغان

به گزارش مجله توسعه دهنده، یک دادگاه در آمریکا 4 نظامی این کشور را که به شکنجه و بدرفتاری زندانیان افغان متهم بودند را پیش از محاکمه از اتهامات تبرئه کرد.

چشم پوشی دادگاه آمریکایی از شکنجه و بدرفتاری نظامیان این کشور با زندانیان افغان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یک دادگاه نظامی در آمریکا اتهامات علیه 4 نظامی این کشور که به ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان متهم بودند را پیش از اینکه مورد محاکمه قرار بگیرند، رد کرد.

به گزارش کی.پی.بی.اس این نظامیان به شکنجه و بدرفتاری با زندانیان افغان از جمله شلیک گلوله در نزدیکی سر آن ها و انداختن تخته سنگ روی سینه آن ها و سپس مخفی کردن این جنایات متهم بودند.

نظامیان آمریکایی این جنایات را در سال 2012 مرتکب شده و قرار بود نونزدهم ماه جاری میلادی محاکمه شوند.

نظامیان آمریکایی بارها بطور عمد مرتکب کشتارغیرنظامیان افغان و نقض قوانین جنگی شده اند اما به دلیل مصونیت قضایی که در افغانستان دارند امکان محاکمه آن ها در این کشور وجود ندارد و در آمریکا نیز غالباً یا مورد پیگرد قرار نگرفته و یا تبرئه می شوند.

چندی پیش دونالد ترامپ نیز درباره پیگرد یک نظامی آمریکایی که به اعدام خودسرانه یک تبعه افغان متهم بود ضمن قهرمان خواندن وی گفته بود که برای تبرئه شدن این نظامی کوشش خواهد نمود.

در سال 2012 نیز یک نظامی آمریکایی به روستایی در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی رفت و با خونسردی تمام 4 غیرنظامی مرد، 4 زن و 9 کودک را ابتدا به ضرب گلوله کشت و سپس اجساد آن ها را سوزاند؛ اما با وجود اعتراف وی به ارتکاب این جنایت هولناک در سال 2013 تاکنون حکم اعدام وی صادر نشده است.

چندی پیش نیز فاتو بنسودا دادستان دادگاه بین المللی لاهه از تمایل خود برای آنالیز جنایات جنگی در افغانستان از جمله جنایات نظامیان آمریکایی در این کشور خبر داده بود اما پس از فشارهای آمریکا و تهدیدات واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم دادگاه از پیگیری این جنایت ها خودداری کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 377

به "چشم پوشی دادگاه آمریکایی از شکنجه و بدرفتاری نظامیان این کشور با زندانیان افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پوشی دادگاه آمریکایی از شکنجه و بدرفتاری نظامیان این کشور با زندانیان افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید