پیدا شدن اعضای بدن دربین زباله های بیمارستانی محال است

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم معین تکلیف زباله های بیمارستانی در جلسه مشترک وزرات بهداشت و شهرداری تهران تأکید کرد.

پیدا شدن اعضای بدن دربین زباله های بیمارستانی محال است

ناهید خداکرمی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد مشخص تکلیف زباله های بیمارستانی با بیان اینکه امحاء زباله های بیمارستانی، وظیفه فراوری نماینده زباله عفونی یعنی بیمارستان ها است، گفت: به خصوص پروسه غیرعفونی و اتوکلاو کردن زباله ها با بیمارستان است.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر پیدا شدن اعضای بدن در میان زباله های بیمارستانی گفت: برخی گزارشها مبنی بر اینکه نسوج و اعضای بدن در میان زباله ها وجود داشته، منتشر گردیده؛ اما به نظر محال است، چراکه همه تمهیدات در نظر گرفته می گردد.

خداکرمی اضافه کرد: البته قبول دارم که در پروسه ضدعفونی، جمع آوری و دفع برخی از زباله ها در مراکز مشکل وجود دارد؛ اما می طلبد که مدیریت شهری و وزارت بهداشت با یکدیگر جلسه ای برگزار نمایند تا همکاری ها افزایش یابد.

برای زباله های بیمارستانی با هیچ کس ملاحظه ای نداریم

وی با بیان اینکه میکروب های موجود در زباله های بیمارستانی امکان انتقال به خاک و آب را دارند و به همین دلیل در بحث زباله های بیمارستانی با هیچ کس ملاحظه ای نداریم، ادامه داد: در صورت ارائه گزارشی در مورد تخلفات بیمارستان ها سریعا وارد گردیده و اخطارهای لازم را به بیمارستان خاطی خواهیم داشت و با اینکه بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها داریم تا در مورد نحوه چرخه دسته بندی زباله هایشان گزارش تهیه کنیم؛ اما از مردم نیز درخواست می گردد تا در صورت مشاهده مراتب را اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 144

به "پیدا شدن اعضای بدن دربین زباله های بیمارستانی محال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن اعضای بدن دربین زباله های بیمارستانی محال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید