هدف گذاری ایران و عراق برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه سفر نخست وزیر عراق به ایران در توسعه و استحکام روابط دو کشور تأثیر مهمی خواهد داشت، گفت: درباره برنامه ریزی برای رسیدن به افق تجارت 20 میلیارد دلاری ایران بین دو کشور نیز در جریان این سفر رایزنی می گردد.

هدف گذاری ایران و عراق برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری

یحیی آل اسحاق در مورد سفر امروز مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران گفت: مسائل مالی، بخشی عمده از این سفر را در بر می گیرد.

او افزود: یکی از موضوعات، پیگیری توافقات با ایران در سفرهای قبلی مسئولان کشورمان است تا در حوزه مالی مسائل و موانع موجود تجاری برطرف گردد.

به گفته او، زمینه سازی و برنامه ریزی برای رسیدن به افق تجارت 20 میلیارد دلاری ایران با عراق از دیگر موضوعاتی است که در سفر نخست وزیر عراق موردبحث قرار خواهد گرفت.

او، بدهی عراق به ایران بابت دریافت برق و انرژی را از دیگر موضوعات مهم این سفر دانست و گفت: پیش تر در زمینه بازگشت حدود سه میلیارد دلار بدهی به ایران توافقاتی صورت گرفته که به تدریج در حال عملیاتی شدن است و در این سفر، نظام پرداخت آن موردبررسی قرار خواهد گرفت.

آل اسحاق با تأکید بر اینکه در این سفر بیشتر به مسائل کلی مالی پرداخته می گردد، توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای رعایت مسائل بهداشتی در مرزهای جنوبی ایران، این سفر می تواند در تسریع بازگشایی و بهبود تجارت تأثیر مستقیم داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: سفر نخست وزیر عراق به ایران در توسعه و استحکام روابط تأثیر مهمی داشته و نقش جدی در تعاملات تجاری دو کشور خواهد داشت.

ارزش صادرات ایران به عراق در سال 98 حدود 9 میلیارد دلار بوده است؛ در سه ماهه نخست سال جاری نیز 5 میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد و 450 میلیون دلار به عراق صادر شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1239

به "هدف گذاری ایران و عراق برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری ایران و عراق برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید