رشد مالی کانادا یک سوم شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، رشد مالی کانادا در سه ماهه سوم سال جاری با کاهشی محسوس به 0.3 درصد رسید.

رشد مالی کانادا یک سوم شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کندین پرس، هر چند که سرمایه گذاری های تجاری و مخارج خانوارها در سه ماهه سوم سال افزایش پیدا نموده است، اما کاهش شدید صادرات باعث شد تا رشد مالی کانادا در سه ماهه سوم سال جاری به تنها 0.3 درصد کاهش پیدا کند. کاهش شدید رشد مالی کانادا ممکن است بر موضع بانک مرکزی این کشور در ثابت نگه داشتن نرخ بهره تاثیر بگذارد.

فرانک دونالد، کارشناس ارشد مسائل مالی در موسسه منولایف اینوستمنت منیجمنت گفت: افزایش 2.6 درصدی سرمایه گذاری ها که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است می تواند خبر خوبی از تقویت رشد در ماه های بعدی باشد. با توجه به کاهش تقاضای مصرفی احتیاج داریم به وسیله سرمایه گذاری به تقویت رشد پاسخ دهیم.

طی این مدت میزان صادرات کانادا 0.4 درصد کاهش داشته است که بخش فلزات معدنی با 15.2 درصد و محصولات زراعی با 4.2 درصد کاهش، بیشترین کاهش را داشته اند. میزان واردات کانادا نسبت به سه ماه قبل تغییری ننموده است.

گفتنی است که متوسط رشد مالی فصلی کانادا در بازه زمانی 1961 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد 3.1 درصدی سه ماهه چهارم سال 1963 و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی 2.3 درصدی سه ماهه نسخت سال 2009 بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ رشد مالی کانادا در ماه سپتامبر 0.1 درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه اوت تغییری ننموده است.

پیش تر صندوق بین المللی پول اعلام نموده بود به دلایل داخلی و خارجی، پیش بینی خود از نرخ رشد مالی کانادا در سال 2019 را با 0.1 درصد کاهش از 1.6 درصد به 1.5 درصد رسانده است. با این حال این نهاد پولی اعلام نموده است رشد مالی کانادا از سال آینده فرایند پر شتاب تری را خواهد گرفت و به 1.9درصد در سال 2020 افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 913

به "رشد مالی کانادا یک سوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی کانادا یک سوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید