خبرنگاران میزان استفاده از ماسک در گلستان کاهش یافت

به گزارش مجله توسعه دهنده، گرگان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی گلستان از کم توجهی مردم استان در استفاده از ماسک ابراز نگرانی کرد و گفت که در صورت استمرار این رویه شرایط شیوع کرونا در منطقه قرمز و بحرانی می گردد.

خبرنگاران میزان استفاده از ماسک در گلستان کاهش یافت

عبدالرضا فاضل روز یکشنبه در حاشیه جلسه استانی ستاد کرونا به خبرنگار خبرنگاران گفت: مطابق نتایج آنالیز های میدانی، فقط حدود نیمی از مردم استان گلستان از ماسک استفاده می نمایند که این رقم در بالاترین میزان خود طی ماه های قبل به 75 درصد رسیده بود.

وی همچنین به رعایت اندک پروتکل های بهداشتی در بخش صنعت گلستان اشاره نمود و گفت: طبق آنالیز ها میزان رعایت بهداشت فردی حوزه های مختلف در صنایع استان 25 درصد، استفاده از ماسک 24 درصد و فاصله گذاری اجتماعی 18 درصد است.

وی جدی نگرفتن هشدارها و توجه نکردن به آمار فوتی ها، ساده انگاری از بابت اعلام شرایط زرد و سفید شهرستان ها و نداشتن مجازات فردی مانند جریمه نقدی را عوامل موثر تمایل اندک مردم گلستان در استفاده از ماسک گفت.

دکتر فاضل با اشاره به افزایش 5 درصدی تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان گفت: طی 15 روز نخست مهر ماه جاری تعداد بیماران کرونایی بستری در استان به 195 نفر رسید اما در هفته گذشته این تعداد 50 نفر بیشتر شد.

وی یادآور شد: فرایند فعلی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ، گلستان را وارد موج سوم شیوع این بیماری خواهد نمود.

وی ادامه داد: از مجموع 245 بیمار کرونایی گلستان 44 نفر در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری بوده و 29 نفر به علت وخامت اوضاع به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی گفت که با جان باختن 2 بیمار کرونایی گلستان در روز گذشته، تعداد کل فوت شدگان این بیماری در استان به هزار و یک نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: اکنون شهرهای آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت و گالیکش در شرایط سفید، گرگان، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر و کلاله در شرایط زرد و گنبدکاووس و کردکوی در شرایط نارنجی و بندرگز در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت: با فوت 252 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید 19 در کشور به 30 هزار و 375 نفر رسید.

وی در مورد آخرین شرایط توزیع واکسن آنفولانزا در گلستان گفت: از مجموع احتیاج 40 هزار عددی اعلام شده در مرحله اول، تا به امروز 16 هزار عدد واکسن این بیماری به استان اختصاص یافت که از این تعداد حدود چهار هزار واکسن به زنان باردار و 6 هزار واکسن نیز به جانبازان واجد شرایط و افراد بالای 60 سال دارای سابقه بیماری قبلی تزرق شد.

سال گذشته شیوع آنفلوآنزا از آبان در گلستان شروع شد و در مدت چند ماه تا اواسط زمستان بیش از هزار و 200 نفر در مراکز درمانی استان بستری شده و بیش از 80 نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1377

به "خبرنگاران میزان استفاده از ماسک در گلستان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان استفاده از ماسک در گلستان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید