خبرنگاران دعوت از مردم برای اهدای خون در روزهای سرد کرونایی

به گزارش مجله توسعه دهنده، تهران - خبرنگاران - مدیرکل انتقال خون استان تهران از شهروندان دعوت کرد که در شرایط همه گیری کرونا و سرمای هوا، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.

خبرنگاران دعوت از مردم برای اهدای خون در روزهای سرد کرونایی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از اداره کل انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی زاده نیاز به خون را امری ضروری و مستمر دانست و گفت: از شهروندان تشکر می کنم که با دعوت برای اهدای خون این امر ضروری را در اولویت کاری خود قرار می دهند و در اولین فرصت به کمک بیماران می شتابند.

وی تاکید کرد: با سرد تر شدن و تداوم آلودگی هوای استان تهران و در پی آن کاهش تردد این نگرانی وجود دارد که ذخایر خون کاهش یابد و به همین دلیل پیش از اینکه تامین خون بیماران با مشکل روبرو شود از اهدا کنندگان و شهروندانی که واجدشرایط اهدای خون هستند دعوت می کنم که برای این امر مهم اقدام کنند.

مهدی زاده همچنین با اشاره به عمر سه روزه پلاکت خون گفت: نیاز به پلاکت برای بیماران سرطانی و کسانی که مشکل انعقادی دارند و برخی بیماری های دیگر نیازی همیشگی است و متاسفانه برخلاف خون کامل که بیش از یک ماه امکان مصرف و نگهداری دارد عمر پلاکت فقط سه روز است و از شهروندان دعوت می کنم که با اهدای خون و پلاکت به نجات جان این بیماران کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران پیش از این هم در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرده بود: مردم در این روزها به هر دلیل که از خانه خارج می شوند، اهدای خون را در اولویت کار روزانه خود قرار دهند و مانند همیشه کمک رسان انتقال خون و نجات دهند بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

وی بر تلاش مضاعف برای تامین فرآورده های خونی بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت در این روزهای سخت تاکید کرد.

مهدی زاده با تایید کاهش آمار مراجعات مردم به مراکز اهدای خون، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما و همکاران، تامین خون سالم و کافی برای بیماران بستری در بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا در موج سوم و ایجاد نگرانی های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی در کاهش آمارهای حضور و اهدای خون مردم است که برای از بین بردن نگرانی ها، بارها اعلام کرده ایم که مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در بالاترین سطح سلامت قرار گرفته است و البته مراقبت از سلامت اهداکنندگان خون، وظیفه اصلی ما بوده و خواهد بود.

وی ضمن اشاره به نقش مردم در نجات و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون اضافه نمود: حضور مستمر مردم به طور خاص در این روزهای سخت می تواند بهترین و شیرین ترین لحظه ها را در نظام سلامت بسازد زیرا چشم بیماران، منتظر اهدای خون مردم و رساندن این مایه حیات بخش به بدن رنجور آن هاست.

مهدی زاده با تشویق مردم به اهدای خون گفت: واقعا در این روزها، بیش از همیشه به مهربانی و وفاداری مردم نیاز داریم و امیدواریم در کنار سختی ها و تلخی های کرونا، شاهد صحنه های پر از عشق و زندگی در مراکز اهدای خون باشیم و باید از مردم عزیز تشکر کنم که هر وقت شرایط سخت می شود، با همه توان و انگیزه به میدان می آیند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1550

به "خبرنگاران دعوت از مردم برای اهدای خون در روزهای سرد کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دعوت از مردم برای اهدای خون در روزهای سرد کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید