حزب چپ گرای برزیل همچنان داسیلوا را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می داند

به گزارش مجله توسعه دهنده، با وجود ممنوعیت لولا داسیلوا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، حزب اصلی چپگرای این کشور وی را کاندیدای خود برای این انتخابات می داند.

حزب چپ گرای برزیل همچنان داسیلوا را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می داند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرناندو حداد، معاون لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری سابق و محبوس برزیل به خبرنگاران گفت که حزب کارگر همچنان به دنبال فشار آوردن برای بازگشت داسیلوای 72 ساله به انتخابات است؛ وی به راحتی می تواند در انتخابات پیروز گردد.

معاون داسیلوا گفت: کاندیدای حزب، لولا داسیلوا است. این نظر مردم است.

استراتژی حزب کارگر برزیل شاید این باشد که داسیلوا را تا لحظات پایانی همچنان در راس نگهدارند و سپس حمایت های مردمی را به سوی حداد روانه نمایند چون حداد حمایت کمتری نسبت به رئیس جمهوری سابق برزیل دارد.

دادگاه انتخاباتی برزیل با شش رای موافق در مقابل یک رای مخالف کاندیداتوری داسیلوا را به این دلیل رد کرد که وی به فساد محکوم است البته انتظار چنین حکمی از سوی این دادگاه می رفت.

داسیلوا که از زمان کناره گیری از سمتش در اول ژانویه سال 2011 به شدت محبوب بود، هنوز هم یک شخصیت محبوب در برزیل است چون به عقیده بسیاری از مردم این کشور، او میلیون ها نفر را از فقر نجات داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 150

به "حزب چپ گرای برزیل همچنان داسیلوا را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب چپ گرای برزیل همچنان داسیلوا را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید