ترامپ کمپ دیوید را محل نشست سران گروه هفت خاطرنشان کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس جمهوری آمریکا پس از کش وقوس های فراوان بر سر میزبانی از سران گروه هفت در ملک شخصی خود، کمپ دیوید را محل برگزاری این نشست گفت.

ترامپ کمپ دیوید را محل نشست سران گروه هفت خاطرنشان کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو در لندن به سر می برد، روز سه شنبه گفت که کمپ دیوید در ایالت مریلند محل برگزاری نشست سال آینده سران کشورهای گروه هفت خواهد بود.

کمپ دیوید که محل استراحت و خانه ییلاقی رئیس جمهوری آمریکا است، در 100 کیلومتری شمال غربی واشنگتن و در میان تپه های جنگلی قرار گرفته است.

چهل و ششمین نشست سران کشورهای عضو گروه هفت قرار است 21 تا 23 خردادماه سال آینده در آمریکا برگزار شود.

کاخ سفید مهر ماه گفت که ملک ترامپ در شهر میامی ایالت فلوریدا به پیشنهاد شخص رئیس جمهوری آمریکا به عنوان محل برگزاری نشست سران گروه هفت انتخاب شده است.

انتخاب ملک متعلق به ترامپ برای این کار بلافاصله مخالفت دمکرات های کنگره را برانگیخت که منتقد اختلاط منافع شخصی و دولتی توسط رئیس جمهوری آمریکا هستند.

میک مولوانی سرپرست کارکنان کاخ سفید هنگام اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت که ترامپ این ملک را با هزینه تمام شده در اختیار دولت قرار می دهد که به معنای نصف شدن هزینه برگزاری نشست سران گروه هفت است.

به گفته ترامپ، وی اعلام کرده بوده که حاضر است این کار را بدون دریافت سود و یا حتی در صورت قانونی بودن، بدون دریافت هیچ هزینه ای برای آمریکا انجام دهد؛ اما عصبانیت رسانه ها و دمکرات ها او را از این کار منصرف کرده است.

ترامپ هفته پیش نیز در پیامی توئیتری از لغو برگزاری نشست سران گروه هفت در ملک شخصی خود ابراز تاسف کرد و گفت که با این کار 35 میلیون دلار در هزینه های کشور صرفه جویی می شد، اما افراد بسیار احمق او را متهم به سود بردن از این اقدام کردند.

این اقدام در حالی انجام شد که دمکرات های کنگره شکایتی علیه ترامپ به دلیل نقض قانون ممنوعیت کسب درآمد مقام های دولتی از دولت های خارجی به جریان انداخته اند.

جری ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، استفاده از ملک شخصی رئیس جمهوری این کشور برای این نشست را نمونه ای از فساد ترامپ توصیف کرد.

ترامپ متهم شده که از مقام ریاست جمهوری برای منافع شخصی خود سوء استفاده کرده و تصمیم های حکومتی را در این راستا اتخاذ می کند.

به دنبال این انتقادها، ترامپ در یک رشته پیام توئیتری نوشت: فکر می کردم که با استفاده از [ملک شخصی ام] در میامی برای میزبانی از رهبران گروه هفت در سال 2020 کار خوبی برای کشورم انجام می دهم. این ملک بسیار بزرگ است، به اندازه 100 هکتار در نزدیکی فرودگاه بین المللی میامی.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تعریف از ملک شخصی و زمین گلف اش در میامی، افزود: سالن های پایکوبی و اجتماع عظیمی دارد و هر هیات اعزامی ساختمان 50 تا 70 واحدی خود را می تواند داشته باشد.،ایرنا

بیشتر بخوانید،لغو نشست گروه 7 در زمین گلف ترامپ

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 730

به "ترامپ کمپ دیوید را محل نشست سران گروه هفت خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ کمپ دیوید را محل نشست سران گروه هفت خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید