تاثیر مثبت داروی درمان سوءهاضمه در کاهش علائم کووید 19

به گزارش مجله توسعه دهنده، مطالعات جدید نشان می دهد یکی از داروهای ارزان قیمتی که برای درمان سوءهاضمه و ریفلاکس معده تجویز می گردد، می تواند در درمان عفونت و کاهش علائم بیماران مبتلا به کووید 19 (کرونا) که به بستری شدن در بیمارستان احتیاج ندارند، مفید باشد.

تاثیر مثبت داروی درمان سوءهاضمه در کاهش علائم کووید 19

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، این دارو فاموتیدین (Famotidine) نام دارد و نام تجاری آن Pepcid AC است.

این دارو برای کاهش میزان اسید معده و با دوزهای 20 تا 160 میلی گرم تجویز می گردد و می تواند تا روزی چهار بار برای درمان ریفلاکس و سوزش معده استفاده گردد. معمولا بازه زمانی اثر این دارو 24 تا 48 ساعت پس از مصرف است.

استفاده از این دارو در 10 بیمار مبتلا به کووید 19 نشان می دهد مصرف این دارو به میزان 80 میلی گرم و سه بار در روز، به بهبود علائم بیماری منجر شده است. علائمی که بر اثر مصرف این دارو بهبود یافته اند، بیشتر علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس هستند.

براساس نتایج تحقیقات پژوهشگران آزمایشگاه Cold Spring Harbor در آمریکا، در هفت بیمار هیچ عارضه جانبی گزارش نشد و در سه مورد دیگر علائم خفیفی مانند احساس فراموشی موقت گزارش شده است.

هنوز برای اظهار نظر قطعی در خصوص اثر این دارو بر بیماران مبتلا به کووید 19 بسیار زود است و مطالعات بیشتری مورد احتیاج است.

محققان در کوشش هستند اثر این دارو را با ترکیب با داروی ضد مالاریا در بیماران مورد آنالیز قرار دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1181

به "تاثیر مثبت داروی درمان سوءهاضمه در کاهش علائم کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت داروی درمان سوءهاضمه در کاهش علائم کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید