فزونی شکننده استقلال مقابل بوریرام، گل خسرو کام آبی ها را شیرین کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: استقلال در شرایطی توانست از سد بوریرام تایلند بگذرد که نماینده تایلند هرچه از زمان بازی می گذشت خطرناک تر ظاهر می شد.

فزونی شکننده استقلال مقابل بوریرام، گل خسرو کام آبی ها را شیرین کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم های استقلال ایران و بوریرام تایلند از ساعت 20:15 امروز (چهارشنبه) در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به خاتمه رسید.

نیمه اول

خسرو حیدری توانست همان ابتدا اقتدار نماینده ایران را به رخ تایلندی ها بکشاند. این بازیکن در دقیقه 2 بازی از سمت راست حرکت کرد و در شرایطی که قصد ارسال توپ روی دروازه بوریرام را داشت، توپ او به صورت مستقیم در کنج دروازه نماینده تایلند جا خوش کرد.

تایلندی ها که با این گل غافلگیر شده بودند کوشش کردند تا به خودشان بیایند و از همین رو به سمت دروازه استقلال حرکت کردند اما توان لازم برای خلق موقعیت خطرناک را نداشتند.

آبی پوشان استقلال در ادامه کوشش کردند که با حوصله به گل دوم برسند و در دقیقه 10 بازی فرهاد مجیدی از پشت مدافعان سفید پوش بوریرام فرار کرد اما شوت او از بالای دروازه بوریرام به بیرون رفت.

سفیدپوشان تایلندی که به نظر می رسید انگیزه های زیادی در این بازی داشتند پا پس نکشیدند و باز به سمت دروازه رحمتی حمله کردند. در این بین شوت یکی از بازیکنان این تیم در محوطه جریمه به شکل مشکوکی به مدافع استقلال برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای هند و پنالتی نداشت تا یک موقعیت دیگر از کف بوریرام برود.

تایلندی ها برای جبران نتیجه چند بار دیگر از سمت راست و چپ به سمت دروازه استقلال حمله کردند اما راه به جایی نبردند تا همچنان استقلال تا دقیقه 17 یک بر صفر جلو باشد.

در دقیقه 23 بازی کوشش های بوریرام منجر به یک ضربه کرنر شد اما پس از ارسال این توپ با ضربه سر اول مدافعان استقلال و یک ضدحمله همراه بود که البته آبی پوشان نتوانستند از این ضدحمله بهره ای ببرند.

یک ضربه آزاد از فاصله حدود 40متری موقعیت بعدی بوریرام بود که باربا پشت آن ایستاد و اتفاقاً ضربه خطرناکی هم زد اما با کمی اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

تایلندی ها رفته رفته با فضای استادیوم آزادی که با حضور 70 هزار طرفدار استقلال پر شده بود آشنا شدند و توانستند نبض میانه میدان را در اختیار بگیرند و بیش از پیش به دروازه استقلال نزدیک شوند.

در دقیقه 40 بازی تایلندی ها وارد محوطه استقلال شدند و در شرایطی که دنبال موقعیت مناسب برای به تساوی کشاندن بازی بودند ساموئل در برخورد با یکی از بازیکنان بوریرام نقش بر زمین شد اما سوت داور به صدا درنیامد تا بوریرامی ها همچنان به کوشش خود ادامه دهند اما باز هم کوشش شان بی نتیجه ماند.

بازی دو تیم در نیمه نخست با رجحان یک بر صفر استقلال به اتمام رسید تا تیم تایلندی به امید جبران نتیجه در نیمه دوم وارد زمین گردد.

نیمه دوم:

در این نیمه بازی با سرعت بیشتری همراه بود و هر 2 تیم سعی می کردند به دروازه یکدیگر نزدیک شوند. بوریرامی ها در دقیقه 53 صاحب یک ضربه کرنر شدند و این توپ نسبتاً خطرناک به سمت دروازه رحمتی ارسال شد ولی در نهایت با دخالت مدافعان استقلال خطر دفع شد. چند دقیقه بعد یک سانتر خطرناک از سوی بازیکن نماینده تایلند ارسال شد اما این رحمتی بود که زودتر وارد عمل شد تا همچنان تایلندی ها در کوشش برای رسیدن به گل تساوی باشند.

پس از گذشت حدود 10 دقیقه از این نیمه بازی از تب و تاب اولیه افتاد و روند آرامی را پیش گرفت.

فردین عابدینی که در نیمه دوم به جای هاشم بیک زاده وارد میدان شده بود در دقیقه 62 در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در شرایطی که موقعیت مناسبی داشت در لحظه آخر مدافعان بوریرام توپ را از پای او دور کردند و به کرنر فرستادند. این ضربه کرنر را خسرو حیدری ارسال کرد و با ضربه سر خطرناک نکونام همراه بود اما این توپ هم به جایی نرسید. در برگشت تایلندی ها هم موقعیت خطرناکی را ایجاد کردند که با واکنش به موقع رحمتی همراه شد.

دقیقه 67 بازی جی لوید ساموئل با شوت محکمی از پشت محوطه جریمه دروازه بوریرام را تهدید کرد اما توپش با اختلاف کمی به بیرون رفت. 5 دقیقه بعد بوریرامی ها بازهم دروازه استقلال را تهدید کردند و رحمتی این توپ را هم دفع کرد. ادامه این حرکت با ضدحمله استقلال و به دست آوردن یک ضربه ایستگاهی همراه بود اما این توپ به نتیجه ای نرسید.

خسرو حیدری در دقیقه 76 تا یک قدمی 2گله شدن پیش رفت. او با یک شوت محکم دروازه بوریرام را تهدید کرد اما این توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. یک دقیقه بعد هم محمد قاضی با شوت دیگری سعی کرد که استقلال را به گل دوم برساند اما نتوانست.

در دقیقه 89 باربا با ضربه ای سهمگین دروازه استقلال را با خطری جدی روبه رو کرد که مهدی رحمتی با واکنشی زیبا توپ را دفع کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 499

به "فزونی شکننده استقلال مقابل بوریرام، گل خسرو کام آبی ها را شیرین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فزونی شکننده استقلال مقابل بوریرام، گل خسرو کام آبی ها را شیرین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید