برای عید خرید آنلاین انجام می دهید؟ این 4 نکته را بخوانید

به گزارش مجله توسعه دهنده، به طور مثال، عکس یک لباس را می بینیم و آن را به سایز خود سفارش می دهیم. این راه خیلی ساده تر از خرید حضوری است؛ اما در جایی که سفارش ها همانی باشند که ما انتظار داریم. خبرنگاران زندگی نکاتی که باید در هنگام خرید آنلاین، به آنها دقت داشته باشیم را گردآوری نموده است. با مطالعه این نکات می توانیم تشخیص بدهیم که آیا خرید برایمان آنلاین به صرفه است یا خیر.

برای عید خرید آنلاین انجام می دهید؟ این 4 نکته را بخوانید

1. هزینه خرید آنلاین به صرفه است یا حضوری؟

بخشی از مبلغی که ما برای خریدهای حضوری پرداخت می کنیم، برای مالیات، اجاره، قبض آب و برق مغازه است. خریدهای آنلاین باید ارزان تر باشند؛ زیرا این قبیل هزینه ها را ندارند. در اصل به علت این مزیت ارزان بودن است که افراد به سمت خرید آنلاین کشیده شده اند. فروشگاه های آنلاین عظیم، اجناس خود را مستقیما از انبار به فروش می رسانند در هزینه های خود صرفه جویی می نمایند تا بتوانند در رقابت های بازار خرد پیروز شوند. موضوع صرفه جویی در هزینه ها یک اصل برای فروشگاه های آنلاین است تا مشوق افراد برای خرید از این فروشگاه ها گردد؛ اما آیا این اصل رعایت می گردد!

2. فروشگاه های آنلاین نطارت نماینده دارند؟

مغازه ها و پاساژهایی که از آنها خرید می کنیم زیر نظر سازمان تعزیرات هستند و به همین علت قیمت هایی که از مغازه ها در مورد یک محصول مشترک می گیریم تقریبا یکسان است. فروشگاه های آنلاین معتبر هم مراکز نظارت نماینده قیمت دارند و اصل را بر فروش بیشتر و سود کمتر می گذارند و اتفاقا خیلی هم پیروز هستند؛ فروشگاه های آنلاین غیرمعتبر مانند گروه های واتس آپ و صحفه های اینستاگرام در واقع نظارت نماینده ای ندارند. بعضی از این صحفه ها قیمت هایشان با قیمت های مغازه ها برابر است و با پول پیک و پست بیشتر هم می گردد.

3. گول تبلیغات دروغ را نخوریم

اعتبار و امتیاز فروشگاه های آنلاین را مشتری ها معین می نمایند پس به پست ها و تبلیغات صحفه فروشنده اعتماد نکنیم. اغلب صحفه های پر مخاطب در اینستاگرام، خود را به عنوان مشتری آن محصول معرفی نموده و رضایت خود را باز گو می نمایند؛ اما به خاطر داشته باشید که بیشتر ادمین های این صفحات مبلغی در عوض تعریف و تمجید درباره محصول آن فروشگاه دریافت نموده اند. به صحبت ها و تعریف هایی اعتماد کنید که همه جانبه باشد نکات مثبت و منفی با هم بگویید یا از شخصی حقیقی که مورد اعتماد شماست این تعریف ها را بشنوید.

4. پول را آنلاین پرداخت کنیم یا در منزل؟

فروشگاه های آنلاین معتبر اکثرا دو نوع نحوه پرداخت دارند: 1. پرداخت آنلاین 2. پرداخت هنگام تحویل. به احتمال 100 درصد پرداخت درب منزل برای ما اعتماد کردن را راحت می نماید؛ اما بعضی فروشگاه های فضای مجازی تنها با پرداخت آنلاین ثبت نهایی می شوند. در این صورت توصیه می گردد بیشتر از صد هزار تومان خرید انجام ندهید و اگر راضی بودید برای خریدهای بعدی اقدام کنید. گاهی اوقات عکسی که می بینیم با محصولی که به دست مان می رسد از یک جنس و کیفیت نیست. بهتر است اول در گوگل درباره آن محصول سرچ کنیم تا مطمئن شویم عکس را از گوگل برنداشته باشند. دوم، از فروشنده بخواهیم که عکس خود محصول را از نمای نزدیک تر برای ما بفرستند. اگر محصولی که می خریم پوشاک است بهتر است اول جنس آن را بپرسیم سپس اگر اطلاعاتی درباره آن نداشتیم در اینترنت سرچ کنیم یا از کسی بپرسیم.

در این زمینه بخوانید:

سفر نوروزی با اتوبوس چقدر خرج می تراشد؟

وقتی بومگردی ها هم قیمت هتل ها می شوند

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1461

به "برای عید خرید آنلاین انجام می دهید؟ این 4 نکته را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عید خرید آنلاین انجام می دهید؟ این 4 نکته را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید