احتمال تحریم ترکیه از سوی کنگره آمریکا

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در واکنش به حملات اجرا شده از سوی ترکیه علیه شمال شرق سوریه، حال جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در کوشش برای تهیه طرح تحریم ترکیه هستند.

احتمال تحریم ترکیه از سوی کنگره آمریکا

در همین ارتباط لیز چنی، از سناتورهای جمهوریخواه کنگره آمریکا، با انتشار بیانیه ای گفت: اردوغان و دولتش به دلیل حمله بی رحمانه علیه شمال سوریه و نیروهای کردی هزینه سنگینی باید پرداخت نمایند.

این در حالی است که روز گذشته نیز لیندزی گراهام و همچنین کریس ون هولن که هر دو از سناتورهای جمهوری خواه به شمار می روند از کوشش برای تهیه طرح تحریم ترکیه اطلاع داده بودند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که سه راه چاره درباره عملیات ترکیه در سوریه وجود دارد: یا هزاران نظامی اعزام کنیم و از نظر نظامی پیروز شویم، یا به وسیله تحریم به امور اقتصادی ترکیه به شدت آسیب بزنیم و یا میان ترکیه و کردها برای یک توافق میانجی گری کنیم.

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از شروع حمله نظامی به شمال سوریه اطلاع داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می نماید.

حملات ترکیه علیه شمال سوریه پس از آن شروع شد که کاخ سفید گفت که در این حملات مداخله نخواهد کرد و بسیاری این اظهار نظر کاخ سفید را به منزله چراغ سبز ترامپ برای حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 593

به "احتمال تحریم ترکیه از سوی کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تحریم ترکیه از سوی کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید