طرز تهیه پلو هفت رنگ مجلسی ، آموزش مرحله به مرحله پخت پلو هفت رنگ

به گزارش مجله توسعه دهنده، پلو هفت رنگ یکی از انواع غذاهای مجلسی و قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو هفت رنگ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پلو هفت رنگ مجلسی ، آموزش مرحله به مرحله پخت پلو هفت رنگ

به گزارش خبرنگاران، پلوی هفت رنگ یکی از انواع غذاهای مجلسی و قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو هفت رنگ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

کلم بروکلی: ½ کلم بروکلی

گل کلم: ½ گل کلم

فلفل دلمه ای رنگی: 1 عدد

عدس: 1 پیمانه

برنج: 3 پیمانه

فیله مرغ: 200 گرم

پیاز: 2 عدد

آب لیمو ترش تازه: به اندازه کافی

زعفران دم نموده: به اندازه کافی

نمک، زردچوبه زیره: به اندازه کافی

پولبیبر و پاپریکا : به اندازه کافی

طرز تهیه پلو هفت رنگ

مرحله اول

برای تهیه پلو هفت رنگ به روش مجلسی در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه اندازهی نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت یک تا 2 ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله عدس را شسته و به همراه اندازه کمی نمک درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت میانه گذاشته و اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم گردد.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه جداگانه را تا نیمه پر از آب نموده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد، برنج خیس خورده را آبکشی نموده و به قابلمه حاوی آب جوش می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام گردد پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا عدس پخته شده را درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج گردد، سپس درون قابلمه مورد نظرمان را اندازهی روغن مایع ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اندازهی عدس به همراه زیره و زعفران دم نموده به صورت پخش روی برنج می ریزیم، سپس به همین صورت ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت 45 دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در این فاصله سینه مرغ را به صورت نواری نازک خرد نموده و یک تابه روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اندازهی روغن مایع به تابه اضافه نموده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم گردد. در ادامه سینه های مرغ را به همراه اندازهی نمک، زردچوبه، پاپریکا، پولبیبر، زعفران دم نموده و یک قاشق آب لیمو تازه به تابه می افزاییم.

مرحله نهم

در ادامه سینه مرغ را تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ گردد، سپس کنار می گذاریم. حالا پیازها را به صورت خلالی نازک خرد نموده و درون همان تابه که سینه های مرغ را سرخ نموده ایم به همراه اندازهی زعفران سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله گل کلم را به همراه فلفل دلمه ای و کلم بروکلی به صورت ریز خرد نموده، سپس پیاز سرخ شده را از تابه خارج نموده و گل کلم را به همراه فلفل دلمه ای به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا اندازهی نمک، آب لیمو ترش تازه و زعفران دم نموده به تابه اضافه نموده و کمی تفت می دهیم، سپس کلم بروکلی را به تابه می افزاییم و به حدی که رنگ آن تغییر نکند تفت می دهیم. در ادامه نیمی از پیاز سرخ شده را به تابه می افزاییم.

مرحله دوازدهم

زمانی که عدس پلو کاملا دم کشید، آنرا مخلوط نموده تا مواد یکدست شوند و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس صیفی جات سرخ شده را به همراه سینه مرغ روی پلو ریخت و با پیاز داغ به جای مانده تزیین می کنیم. نوش جان.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2267

به "طرز تهیه پلو هفت رنگ مجلسی ، آموزش مرحله به مرحله پخت پلو هفت رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پلو هفت رنگ مجلسی ، آموزش مرحله به مرحله پخت پلو هفت رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید