به زودی یکپارچگی کنسول های پلی استیشن با توییتر از بین خواهد رفت

به گزارش مجله توسعه دهنده، از زمانی که ایلان ماسک (Elon Musk) شرکت توییتر را خریداری کرد، این شبکه اجتماعی روند خوبی نداشته است. از خارج شدن بسیاری از کارمندان این شرکت گرفته تا روند کاری و تغییر نام توییتر به ایکس (X) همگی باعث شدند این شبکه اجتماعی محبوبیت خود را رفته رفته از دست بدهد.

به زودی یکپارچگی کنسول های پلی استیشن با توییتر از بین خواهد رفت

این روند پسرفت توییتر به حدی ادامه پیدا نموده که سونی نیز وارد ماجرا شده است. توییتر چندین سال است که به طور پیشفرض در کنسول های پلی استیشن وجود داشته و کاربران می توانستند به راحتی و به صورت مستقیم کلیپ هایی از بازی های خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. حال سونی پس از چندین سال تصمیم گرفته تا توییتر را روی کنسول های پلی استیشن 4 و 5 به طور کامل غیر فعال بکند.

سونی در پست نو خود نوشت که از تاریخ 22 آبان (13 نوامبر) ادغام این شبکه اجتماعی با کنسول های سونی از بین خواهد رفت. در نتیجه کاربران دیگر نمی توانند به طور مستقیم از کنسول های پلی استیشن خود محتوای نوی را روی این پلتفرم به اشتراک گذاشته و همینطور اینکه نمی توانند اکانت خود را به اکانت توییتر یا همان ایکس متصل نمایند.

عدم پشتیبانی از شبکه اجتماعی ایکس چیز نوی در دنیای گیمینگ نیست. از زمانی که این شبکه اجتماعی به ایکس تبدیل شده با چندین شرکت مختلف قطع ارتباط نموده است. برای مثال چند ماه پیش بود که مایکروسافت اظهار داشت کاربران نمی توانند از کنسول یا ویندوز محتوای خاصی را به طور مستقیم بر این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. بلیزارد نیز اوایل سال 2023 میلادی بود که به طور رسمی اظهار داشت ادغام شبکه اجتماعی ایکس و بازی دنیای وارکرفت (World of Warcraft) به طور کامل از بین خواهد رفت.

علت این قطع همکاری به طور رسمی ذکر نشده ولی به احتمال زیاد به علت قوانین نو ایکس است. مانند اتفاقی که برای بلیزارد و مایکروسافت افتاد، سیاست های نو ایکس به شکلی است که استفاده از آن را برای شرکت های مختلف به صرفه نمی کند. به این شکل که در گذشته در اختیار داشتن دسترسی به این پلتفرم به صورت رایگان بود. حال طبق چیزی که اعلام شده دسترسی به توییتر برای کاربران مختلف، هزینه های متفاوت هم خواهد داشت. در نتیجه شرکت ها باید حدوداً ماهانه 42 هزار دلار باید به ایکس پرداخت نمایند تا از قابلیت های آن در دستگاه های خود استفاده نمایند.

این روند تجاری و هزینه های نو چیز خاصی برای شرکت های بزرگ گیمینگ نیستند ولی بسیار عجیب هستند. در نتیجه باعث شده تا این شرکت ها بسیار از تصمیم ماسک عصبانی شده و پشتیبانی از برنامه ایکس را محدود نمایند. این روند تجاری نو شبکه اجتماعی توییتر یا ایکس باعث شده که کاربران هم چندان از آن راضی نباشند.

چندی پیش شرکت ایکس اظهار داشت که از نسخه 1.1 خارج شده و وارد نسخه 2 خواهد شد. نسخه 2 نیز تغییرات بسیار زیادی خواهد داشت و به احتمال زیاد استفاده از ایکس را برای کاربران دشوارتر خواهد نمود. سال گذشته بود که پس از بدست گرفتن این شرکت به وسیله ایلان ماسک، توییتر در زمینه شماره های موبایل به مشکل برخورد و کاربران بسیار زیادی را از دست داد. در نتیجه با توجه به روند پیشرفت این شرکت سونی نیز تصمیم گرفته تا به جای وارد شدن در بازی ایکس، از آن خارج شده و به پیشرفت و روند توییتر یا ایکس اهمیت چندانی ندهد.

منبع: PCgamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2411

به "به زودی یکپارچگی کنسول های پلی استیشن با توییتر از بین خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی یکپارچگی کنسول های پلی استیشن با توییتر از بین خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید